hrubka ciar v tabulke

Jiri Rybicka rybicka at mendelu.cz
Fri Jan 24 03:07:48 CET 2003

On Thu, 23 Jan 2003, Jirka Kosek wrote:

> Někdy v 50. nebo 60. letech u nás vyšla kniha o matematické sazbě, ze
> které pak údajně částečně čerpal i Knuth při tvorbě TeXu. Bohužel, tu
> knihu jsem nikdy neviděl, a ani neznám autora a název :-(
Dobry den,
zajimave je, jak se diskuse od nevinneho dotazu na tloustku car v tabulce
zvrtla na kvalitu horke sazby:))) Chudak kolegyne se vlastne ani
nedovedela nejaky jednoduchy navod na to, jak ty ruzne tloustky car ma
vlastne jednoduse udelat...

No, abych pravdu rekl, tabulky jsou DOST VELKA SLABINA, jejich tvorba je
pro zacatecniky prave utrpeni. To je potom uz jen krucek k desivemu
konstatovani: "No, ale ve wordu to je mnooooohem lepsiiiiii" :((((((((((

Pro ruzne tloustky car jsem se sveho casu pokousel udelat styl
tabcary.sty. Bohuzel nejsem tak dobry, abych pronikl do vsech taju
precizni tabulkove sazby a jeji implementace v latex.ltx, takze za
urcitych okolnosti se mi cary spatne napojuji nebo se umistuji do
nespravnych mist.

Vim, ze ti nejschopnejsi nemaji nikdy na nic cas, ale nebylo by mozne, aby
se nekdo ze zdatnych guru tohoto problemu zhostil a udelal JEDNODUCHE
rozsireni moznosti prostredi tabular? Neco jako:

\usepackage{tabzazrak} % umozni zadat tloustku
                       % (nedej Boze i TYP!! pro PS vystup) car v tabulkach
\arrayrulewidth=0.4pt
\begin{tabular}{!{.8pt}l|l|c!{.8pt}} \xxhline{0.8pt} % tlusta ohranicujici
bla & bla & bla \\ \xxcline{.2pt}   % vlasova
bla & bla & bla \\ \hline           % normalni tloustka
apod.

Cili tabular by bylo transparentni vzhledem k dosavadnim prikazum...

Ja vim, kdo by se s tim piplal, kdyz ti nejschopnejsi si poradi primo v
plainu, ze...

Holt mladej to ma vzdycky tezky:)))

Neberte prosim tento mail jako utocny, mym ukolem je pomahat zacatecnikum
a snazim se, jak muzu...

Srdecne vsechny zdravim
J. Rybicka.