hrubka ciar v tabulke

David Ondxich dond at volny.cz
Thu Jan 23 23:50:09 CET 2003

Dobry vecer,

je to sice trochu OT, ale nakonec jsem si rekl co, TeXova konference se ma
zabyvat i typografii. Prispeju tedy take svou troskou.

On Thu Jan 23, 2003 at 10:48, Zdenek Wagner wrote:

> Mozna je to trochu relikt ze starych dob rucni sazby. Vnejsi ramecek se
> jeste dal vytvorit, ale vkladani vnitrnich svislych car do tabulek asi
> bylo velmi pracne. Fyzikalne chemicke casopisy take v instrukcich pro
> autory svisle cary v tabulkach zakazuji a nekde jsem cetl, ze kdyz autor
> povazuje svisle cary za vyznamove nezbytne, pak ma spatne navrzenou
> strukturu tabulky a mel by ji celou predelat.

Prave se zabyvam resersnim studiem starsi (100 az 50 let stare)
astronomicke literatury, je zajimave sledovat vyvoj typografie, ktery
odrazi i veci, ktere s obsahem (astronomii), ani s typografii samotnou moc
nesouvisi - napr. druha svetova valka. Ale k veci:

Ne vzdy museji byt svisle cary typograficky spatne - napr. pri velkem
poctu polozek pouze nekolika druhu se tabulka zalamuje na strance i
nekolikrat, aby se usetrilo misto - pak je vice nez vhodne tabulky
oddelit svislou carou. Nejdulezitejsi funkci dobre sazby by mela byt
predevsim prehlednost a citelnost textu/obsahu, az pak je treba hledet na
typograficke konvence te ktere doby. Zalezi urcite take na tiskovine,
ktera se sazi, knize je treba venovat vetsi peclivost nez casopisu...

Preju hezky vikend

/dond
--
| dond at sirrah.troja.mff.cuni.cz, http://sirrah.troja.mff.cuni.cz/~dond/ |