hrubka ciar v tabulke

Ladislav Bitto geoflabi at savba.sk
Fri Jan 24 09:23:12 CET 2003

On Fri, 24 Jan 2003, Jiri Rybicka wrote:

> zajimave je, jak se diskuse od nevinneho dotazu na tloustku car v tabulce
> zvrtla na kvalitu horke sazby:))) Chudak kolegyne se vlastne ani
> nedovedela nejaky jednoduchy navod na to, jak ty ruzne tloustky car ma
> vlastne jednoduse udelat...

no nieco sa napisalo, ale doteraz nenapisala (napriek tomu, ze
pan Wagner jej to pripomenul) nic blizsieho. Nakoniec mi tu veselo
diskutujeme a ona to mozno chce vo WORD-e.

> No, abych pravdu rekl, tabulky jsou DOST VELKA SLABINA, jejich tvorba je
> pro zacatecniky prave utrpeni. To je potom uz jen krucek k desivemu
> konstatovani: "No, ale ve wordu to je mnooooohem lepsiiiiii" :((((((((((

Skor sa da povedat, ze lahsie (teda nie lepsie).

> Pro ruzne tloustky car jsem se sveho casu pokousel udelat styl
> tabcary.sty. Bohuzel nejsem tak dobry, abych pronikl do vsech taju
> precizni tabulkove sazby a jeji implementace v latex.ltx, takze za
> urcitych okolnosti se mi cary spatne napojuji nebo se umistuji do
> nespravnych mist.
>
> Vim, ze ti nejschopnejsi nemaji nikdy na nic cas, ale nebylo by mozne, aby

ja by som povedal, ze ti najschopnejsi maju na vsetko cas, alebo aspon na
omnoho viac nez my ostatni - od toho su schopnejsi. Otazku sa da
polozit aj opacne. Preco nemaju neschopnejsi na nic cas? Na zaciatok staci
cas - schopnost pride s casom.

> se nekdo ze zdatnych guru tohoto problemu zhostil a udelal JEDNODUCHE
> rozsireni moznosti prostredi tabular? Neco jako:
>
> \usepackage{tabzazrak} % umozni zadat tloustku
>                        % (nedej Boze i TYP!! pro PS vystup) car v tabulkach

s tym typom som si myslel, ze je to jednoduche.
Dam \special{ps: 2 setlinecap} a ciary budu zakoncene s polstvorcom.
Nebudu. Nebudu ani vtedy ked predefinujem priamo v prologu k DVIPS. Ak to
ma fungovat z TeX-u, "treba ist" dakde este hlbsie.

> \arrayrulewidth=0.4pt
> \begin{tabular}{!{.8pt}l|l|c!{.8pt}} \xxhline{0.8pt} % tlusta ohranicujici
> bla & bla & bla \\ \xxcline{.2pt}   % vlasova
> bla & bla & bla \\ \hline           % normalni tloustka
> apod.
>
> Cili tabular by bylo transparentni vzhledem k dosavadnim prikazum...
>
> Ja vim, kdo by se s tim piplal, kdyz ti nejschopnejsi si poradi primo v
> plainu, ze...
>
> Holt mladej to ma vzdycky tezky:)))
>
> Neberte prosim tento mail jako utocny, mym ukolem je pomahat zacatecnikum
> a snazim se, jak muzu...

to je to najkrajsie. Predstavte si, ze by to mohol povedat kazdy o sebe!
Aj ten komu sa ide pomahat by sa mal seba opytat (neklamat), ci som sa
snazil ako som mohol.

Nedavno mi dali nakreslit par diagramov (okolo 30 boxov spojene navzajom
50-tymi ciarami). Pri pomysleni, ze pohnem s jednym boxom a vsetky ciary
sa mi "zosypu" - mi bolo spatne (ludovo povedane - chytali ma mrakoty).
Snazil som sa (ako som mohol), aby sa mi to nezosypalo.

Zdravi
Ladislav Bitto