hrubka ciar v tabulke

Matej Cepl matej at ceplovi.cz
Thu Jan 23 18:12:41 CET 2003

Zdenek Wagner wrote:

> Sablony Wordu bych nepovazoval za smerodatne.

Já taky ne -- jenom, že v době kdy jsem si to četl (asi před
čtyřmi roky) to byl jediný příklad americké typografie.

> Mozna je to trochu relikt ze starych dob rucni sazby. Vnejsi ramecek se
> jeste dal vytvorit, ale vkladani vnitrnich svislych car do tabulek asi
> bylo velmi pracne. Fyzikalne chemicke casopisy take v instrukcich pro
> autory svisle cary v tabulkach zakazuji a nekde jsem cetl, ze kdyz autor
> povazuje svisle cary za vyznamove nezbytne, pak ma spatne navrzenou
> strukturu tabulky a mel by ji celou predelat.

To je přesně to, co říká autor booktabs (pokud potřebujete
svislou čáru, tak máte špatně navrženou strukturu tabulky). Jak
jsem byl pravil -- jeho názory jsou značně kontroverzní, ale
nakonec mi výsledek nepřipadne tak špatný.

Matěj

--
Matej Cepl,
Finger: 89EF 4BC6 288A BF43 1BAB  25C3 E09F EF25 D964 84AC

There is no reason to suppose that most human beings are engaged
in maximizing anything unless it be unhappiness, and even this
with incomplete success.
    -- Ronald Coase
       Introduction to ``The Firm, the Market, and the Law''