hrubka ciar v tabulke

Milan Vancura mvancura at gitus.cz
Thu Jan 23 12:20:38 CET 2003

> Mozna je to trochu relikt ze starych dob rucni sazby. Vnejsi ramecek se
> jeste dal vytvorit, ale vkladani vnitrnich svislych car do tabulek asi
> bylo velmi pracne. Fyzikalne chemicke casopisy take v instrukcich pro
> autory svisle cary v tabulkach zakazuji a nekde jsem cetl, ze kdyz autor
> povazuje svisle cary za vyznamove nezbytne, pak ma spatne navrzenou
> strukturu tabulky a mel by ji celou predelat.

To mi pripomina, ze jsem chtel pozadat, jestli nekdo nevi, jakym zpusobem byly
sazeny "klasicke" (tj. predelektronicke) odborne technicke knihy, resp.
matematika v nich. Vypozoroval jsem, ze ta matematika je sazena skoro ve vsech
knihach te doby stejne. Nevzpominam si ted na zadny konkretni titul, ale je
toho opravdu skoro 100% - napr. skoro libovolna kniha pro studenty fyziky na
MFF UK, FEL CVUT, v prazske Mestke knihovne totez apod.

Ta sazba je totiz (podle meho nazoru) necekane dobra - to ti sazeci museli bud
znat spousty pravidel (normy?) na sazbu matematikynebo musel byt nejaky
ustaleny system na psani mat. rukopisu, aby se v tom ten sazec vyznal nebo
pravdepodobne oboji.

Tabulky jsou asi sazene rucne/poloautomaticky a je na nich videt, ze vnitrni
svisle linky delaly opravdu velke potize.

Milan Vancura