hrubka ciar v tabulke

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Thu Jan 23 10:48:05 CET 2003

On Thu, 23 Jan 2003, Matej Cepl wrote:

> Autor. Co se týče vertikálních čar. Když jsem si to přečetl
> poprvé, tak mi to také připadlo divné (když to navíc odporuje
> všem šablonám k Wordu dodávavným od Mrkvosoftu :-), ale když se

Sablony Wordu bych nepovazoval za smerodatne.

> teď koukám na starší (přiznávám, že většinou americké) knížky,
> tak jich většina žádné vertikální čáry nemá a vypadá to moc
> pěkně. Ale možná, že se jedná jenom o americký zvyk. A jinak ta
> autoritativnost je trochu to, co jsem myslel pod jeho
> zvláštností.

Mozna je to trochu relikt ze starych dob rucni sazby. Vnejsi ramecek se
jeste dal vytvorit, ale vkladani vnitrnich svislych car do tabulek asi
bylo velmi pracne. Fyzikalne chemicke casopisy take v instrukcich pro
autory svisle cary v tabulkach zakazuji a nekde jsem cetl, ze kdyz autor
povazuje svisle cary za vyznamove nezbytne, pak ma spatne navrzenou
strukturu tabulky a mel by ji celou predelat.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/