LaTeXovy modul pro Apache

Jirka Kosek jirka at kosek.cz
Wed Dec 17 12:02:24 CET 2003

Milan Vancura wrote:

> To je samozrejme problem. Protoze jestli tomu dobre rozumim, tak MathML ma byt
> urcene k dalsimu zpracovani, ke strojovemu "dorozumeni" - coz vysledek z tex4ht
> podle me rozhodne neni, tam ani nepoznam, ze je neco index neceho jineho, nebot
> je to pres tri <mrow>... Nevim, jsem MathML laik, jen mi to tak prislo.

MathML umožňuje zápis vzorců dvěma způsoby -- prezentačním a významovým.
Pro strojové dorozumění je potřeba používat druhý významový způsob
zápisu vzorců. Problém je v tom, že v TeXu se vzorečky zapisují také
prezentačním způsobem, takže převádět je na významové MathML není vůbec
jednoduché.

Ale i tak je to pokrok, protože bez MathML lze vzorce na web umisťovat
jen jako obrázky, což není moc pohodlné ani pro autory, ani pro čtenáře.
Microsoft dokonce někdy v září podepsal smlouvu, podle které bude
některé verze IE rovnou šířit s nainstalovaným MathML pluginem.

   Jirka Kosek
   e-mail: jirka at kosek.cz
   http://www.kosek.cz