ceske/slovenske uvodzovky

Michal Houda michal.houda at matfyz.cz
Tue Dec 9 14:01:47 CET 2003

Dne Mon, 8 Dec 2003 17:08:22 +0100, Miroslav Fikar napsal/-a příspěvek
následujícího znění:

> V Miktexu 2.3 bolo treba editovat subor udmap.cfg. Je k tomu v Miktex
> navode venovana jedna kapitola. Ak si dobre spominam, pridaval som do
> toho suboru riadok (bol niekde v texmf\web2c)
> Map csfontd.mapfile   #texmf\dvips\cspsfonts\csfontd.mapfile
> (zalezi, kde tento subor mate a tiez, ci mate aj subory v nom
> odkazovane) a potom som spustil
> initexmf -v --mkmaps
> na jeho opatovne precitanie (ale zrejme to ide aj nejakym odklikanim)

   To je sice pravda, ale přesně takto to funguje pouze pro CSLaTeX a
csfonty, ovšem dotaz byl pro babelizovany LaTeX. Babel csfonty nezavádí,
místo nich se používají EC fonty. Problém je ovšem v tom, že neexistují
(originální) EC fonty ve formátu Type1. Řešení bude v zásadě dvojí
a) buď do systému nainstalovat nějakou náhradu Postscriptových EC fontů
   - například cm-super (pozor - 64 MB),
   - nebo Tt2001 (viz http://www.ctan.org/tex-archive/fonts/ps-type1/ec/),
   - popř. komerční náhrady;
b) nebo přesvědčit Babel, aby používal csfonty
   - ty postscriptovou podporu mají; nikdy jsem to ale nedělal, takže
nevím, jak.

Do souboru \texmf\web2c\udmap.cfg se pak přidá odkaz na mapu přidaných
fontů podle výše uvedeného vzoru :-)

Anebo úplně nejlepší varianta c) používat CSLaTeX...

Zdraví
                 Michal Houda