ceske/slovenske uvodzovky

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Tue Dec 9 14:26:13 CET 2003

On Tue, 9 Dec 2003, Michal Houda wrote:

>    To je sice pravda, ale přesně takto to funguje pouze pro CSLaTeX a
> csfonty, ovšem dotaz byl pro babelizovany LaTeX. Babel csfonty nezavádí,
> místo nich se používají EC fonty. Problém je ovšem v tom, že neexistují
> (originální) EC fonty ve formátu Type1. Řešení bude v zásadě dvojí
> a) buď do systému nainstalovat nějakou náhradu Postscriptových EC fontů
>    - například cm-super (pozor - 64 MB),
>    - nebo Tt2001 (viz http://www.ctan.org/tex-archive/fonts/ps-type1/ec/),
>    - popř. komerční náhrady;

Existuji DC fonty, ktere maji take kodovani T1. V zasade by to melo
fungovat s vyjimkou nekterych znaku, napr. symbol pro menu Euro. Take je
mozno pouzit PS fonty misto EC, napr. nektery z free fontu od URW.

> b) nebo přesvědčit Babel, aby používal csfonty
>    - ty postscriptovou podporu mají; nikdy jsem to ale nedělal, takže
> nevím, jak.

Zavest vzory deleni v kodovani IL2 a prestat pouzivat fonty v kodovani T1.
Vse ostatni se pak stane samo. Potiz je pouze v tom, ze na rozdil od
CSLaTeXu neumi Babel zavest vzory deleni pro stejny jazyk v ruznych
kodovanich fontu. CSLaTeX tedy muze mit soucasne v jednom dokumentu cast
ceskeho textu ve fontu s kodovanim IL2 a cast ve fontu s kodovanim T1,
jazyk se zapne makrem \czech bez ohledu na kodovani. To Babel v principu
neumi a musite se pri generovani formatu rozhodnout, jake kodovani fontu
budete pro jaky jazyk pouzivat. Vlastni soubory il2enc.def a il2*.fd jsou
delany tak, aby v Babelu mohly fungovat take.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz