Propagace a sireni TeXu - delsi

Ladislav Bitto geoflabi at savba.sk
Thu Aug 28 12:42:26 CEST 2003

On Fri, 15 Aug 2003, Zdenek Wagner wrote:

> Existuje spousta makrobaliku pro LaTeX, nekolik ucebnic, takze je toho
> podstatne vic nez v latex/base, ale tech 20 GB se mi nezda. Ostatne, ruku

tam to bolo {\bf okolo 17GB} a ten prispevok je asi 2 roky stary -- ja som
pisal {\bf blizi k 20GB}

ked sme uz pri tom sireni TeXu. Ja som tiez medzi prvymi vyplnil tie otazky a
poslal panovi Polachovi (tak som to pochopil) na spracovanie.

K rozsiahlejsiemu rozsireniu TeXu by som mal par poznamok. Podla mna k tomu
chyba klikaci editor (nieco podobne ako WORD), ktory by za zaklad bral
(La)TeXovsky zdrojak - bolo by to teda "nazivo" prepojene. Mal by byt taky,
aby v nom mohol robit aj spickovi Texista a aj "spickovi klikista"
(clovek, ktory nepotrebuje a hlavne nechce nic vediet o (La)TeXu, ale dobre
naraba mysou).

Predstavoval by som to tak, ze by boli dve okna - v jednom by bol zdrojovy
text a v druhom vysledok prekladu. Mohlo by sa pracovat v hociktorom okne -
zmena by bola {\bf okamzite} viditelna aj v tom druhom (dalo by sa aj
nastavit, aby "zive" a viditelne bolo len jedno okno). Ako to dosiahnut - o
tom teraz nema vyznam hovorit.

Samozrejme je to "velka hovadina" a tazko zrealizovatelna vec, ale "daco" by sa
dalo dosiahnut.  Myslim si, ze kazdy by niekedy nieco opravil/pridal priamo v
preklade, keby to teda slo a bolo by to hned aj v zdrojaku (a spravne).

Zdravim
Ladislav Bitto