Propagace a sireni TeXu - delsi

Josef Svoboda j.svoboda at phoenix.cz
Mon Aug 18 15:48:12 CEST 2003

> - jak jsem se k TeXu dostal?

Náhodou jsem narazil v knihkupectví v Nuslích na TST zrovna v
dobu, kdy jsem si říkal "rád bych měl sázecí program, který by
umožnil aplikovat styl i na slova, nejen na celé odstavce". Na
katedře matematiky VŠE se mi pak naskytla příležitost připravovat
skripta v amstexu a obrázky v metafontu.

> - kdy (jak dlouho pouzivam TeX)?

Od 1996 do roku 2001 (diplomka). Nyní, jsa v komerčním prostředí,
na tex zapomínám.

> - k cemu a kde jej pouzivam?

K matematické sazbě, případně k sazbě grafů (xypic).

> - jake problemy me trapily na zacatku?

Zvládnout správné používání velkých a malých písmen ve
zkratkách spojených s texem :)

> - podle ceho jsem se ucil TeX?

Typografický systém TeX;
Příručka k AmSTeXu;
Gentle Introduction into TeX;
Texbook naruby

> - co mi chybi dnes?

Příležitost k použití; jsem přiliš líný používat tex pro
každodenní profánní texty, spokojím se s holým textem, ručním
HTML nebo s Wordem.

> - kolik lidi jsem privedl k TeXu?

Žádná sláva. Na VŠE mi jeden student v učebně hleděl přes rameno
a projevil zájem o mou práci, tak jsem mu to předváděl, on němě
zíral, pak vyšlo najevo, že si považoval tex za program pro výuku
psaní na stroji...

> - mohu neco nabidnout? (treba odkaz na uzitecnosti na svych strankach)

V roce 2000 mi přišlo, že k bulletinům CSTugu chybí nějaký
podrobnější obsah kde by byly články chrakterizovány klíčovými
slovy, tak jsem ho sestavil
[http://www.p-i-n.cz/svoboda/bulindex.htm], ale nepřišla žádná
odezva.

> - jsem clenem sdruzeni? Proc ano? Proc ne?

Ano
(a) z nostalgie
(b) pro slevu na semináře
(c) ve firmě se pracuje s PDF, možná se mi podaří prosadit
vytváření pomocí pdftexu, i bez toho ale možná budu potřebovat
radu od znalců pdf

> - ctu tuto konferu? (anonci bych dal samozrejme i jinam)

Ano.

> - vyuzivam stranky a archiv CSTUGu a CTANu? Jak casto?

Občas, hlavně pro zjištění novinek.

Josef Svoboda