Propagace a sireni TeXu - delsi

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Thu Aug 28 13:21:55 CEST 2003

On Thu, 28 Aug 2003, Ladislav Bitto wrote:

> K rozsiahlejsiemu rozsireniu TeXu by som mal par poznamok. Podla mna k tomu
> chyba klikaci editor (nieco podobne ako WORD), ktory by za zaklad bral
> (La)TeXovsky zdrojak - bolo by to teda "nazivo" prepojene. Mal by byt taky,
> aby v nom mohol robit aj spickovi Texista a aj "spickovi klikista"
> (clovek, ktory nepotrebuje a hlavne nechce nic vediet o (La)TeXu, ale dobre
> naraba mysou).

A co LyX?

> Predstavoval by som to tak, ze by boli dve okna - v jednom by bol zdrojovy
> text a v druhom vysledok prekladu. Mohlo by sa pracovat v hociktorom okne -
> zmena by bola {\bf okamzite} viditelna aj v tom druhom (dalo by sa aj
> nastavit, aby "zive" a viditelne bolo len jedno okno). Ako to dosiahnut - o
> tom teraz nema vyznam hovorit.

To tu jiz bylo, tento napad byl prezentovan uz na EuroTeXu 92 v Praze. U
kratkych textu to neni problem, ale je to tezke treba u knihy, ktera ma
600 stran, ma obsah, seznam obrazku, rejstriky. Pritom jedine pismeno muze
mit za nasledek, ze se odstavec prelame na jiny pocet radek a tim se kniha
prestrankuje, dokonce kapitola pak muze mit jiny pocet stran, coz zasahne
celou knihu... DVI prohlizece na vsech rozumnych systemech dokaze zustat
na stejne strance a natahnout novou verzi DVI, kdyz ji TeX udela.
Samostatne kapitoly se daji zpracovavat pomoci \includeonly, takze davkove
zpracovani neni zas tak velky problem. Totez plati pro PS. Mysarum by spis
pomohlo neco jako equation editor a jednodussi rozhrani pro modifikaci
vzhledu nadpisu.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz