Propagace a sireni TeXu - delsi

Luboš Kloc kloc at ipm.cz
Fri Aug 15 15:13:30 CEST 2003

> Nevím, zda je dobrý nápad posílat ty odpovědi do konference,
> ale když už se s tím začalo... (když už jsme proinvestovali
> těch 80 miliard...)

Taky si myslim .....

>- jak jsem se k TeXu dostal?

V roce 1992 uz zacalo byt jasne, ze pocitac umi vic nez
psaci stroj a ze by bylo dobre poohlednout se po necem
lepsim nez T602 ci ChiWriter. Zkouseli jsme ledacos, jeden kolega
donesl diskety csTeXu a mne se to libilo ze vseho nejvic.
(vetsina kolegu po case presla na MS-word)

>- kdy (jak dlouho pouzivam TeX)?

Od roku 1992.

>- k cemu a kde jej pouzivam?

V podstate ke vsemu co pisu na pocitaci.
V praci pro psani vedeckych publikaci vcetne posteru a prezentaci
i pro korespondenci a vyplnovani urednich formularu.
Doma od dopisu po stitky na zavareniny :-)

>- jake problemy me trapily na zacatku?

Jaky je rozdil mezi plainem a LaTeXem a ktery mam pouzivat?
Proc to dela neco jineho, nez chci?
(Zvitezil plain, a druhy problem vyresil TBN)

>- podle ceho jsem se ucil TeX?

"Jemny uvod do TeXu" a nejaky strucny navod k LaTeXu, co byl
v puvodnim balicku csTeXu, uz se mne to nechce hledat.
A taky pilna cetba prispevku v teto konferenci

>- co mi chybi dnes?

pdfTeX v emTeXu pro OS/2

>- kolik lidi jsem privedl k TeXu?

to je tezko soudit. Udelal jsem par lidem instalci a konfiguraci.
S jistotou jsem privedl k TeXu dve ze tri svych deti.

>- mohu neco nabidnout? (treba odkaz na uzitecnosti na svych strankach)

Bohuzel moc ne. Nejak neni cas ....

>- jsem clenem sdruzeni? Proc ano? Proc ne?

Ano, puvodne jako zamestnanec "kolektivniho clena", ale brzy jsem se
prihlasil individualne. Myslim, ze alspon tak podporuji ty aktivnejsi,
kdyz uz sam mnoho prispet nemohu.

>- ctu tuto konferu? (anonci bych dal samozrejme i jinam)

Ano, a povazuji ji za velice uzitecnou.

>- vyuzivam stranky a archiv CSTUGu a CTANu? Jak casto?

Prilezitostne, nejcasteji CTAN.

           Lubos Kloc