Propagace a sireni TeXu - delsi

Marian Cavojsky cavojsky at soria-grey.sk
Fri Aug 15 11:52:00 CEST 2003

Pridam sa do ankety, aby tu bol nazor aj cloveka, ktory publiku velmi
malo.

On Sat, Aug 09, 2003 at 11:14:11PM +0200, Josef Polách wrote:
> To by stalo za anketu. I me by to zajimalo. A dalsi veci. Navrh otazek:
> - jak jsem se k TeXu dostal?

cez Linux.

> - kdy (jak dlouho pouzivam TeX)?

Dozvedel som sa o nom, niekedy na prelome rokov 1998 a 1999, zacal som
ho pouzivat mozno niekedy v roku 2000.

> - k cemu a kde jej pouzivam?

Teraz uz prakticky, na vsetko, kde odo mna nepozaduju digitalny vystup v
predpisanom formate (Word, Excel ai.).

> - jake problemy me trapily na zacatku?

Nedarilo sa mi nazaciatku pochopit logiku skladania boxov. (Vzdy musim
vsetkemu pozerat pod kapotu.) V case ked som pochopil, co sa da robit s
\vbox a \vtop som sa posunul podstatne dalej, ale moja cesta este
neskoncila.

> - podle ceho jsem se ucil TeX?

Najprv podla inych zdrojovych textov. Najprv som osciloval medzi
LaTeX-om a plain-om, ale kedze mam radsej vsetko pod kontrolou, tak som
sa nakoniec priradil k pouzivatelom plain-u (csplain-u). Na jednom z
Linuxovych vikendov som si kupil TBN. To bolo citanie. Pri druhom
citani som konecne zacinal chapat niektore veci. Pod vplyvom TBN mi
zacina TeX prechadzat pomaly do krvi (vdaka p. Olsak).

> - co mi chybi dnes?

Este stale by sa zisli nejake "Typy a Triky" v ucelenej forma niekde na
vebe, alebo v kniznej forme.

> - kolik lidi jsem privedl k TeXu?

Nie som zrovna presviedcaci typ. Par ludi sa odo mna dozvedelo, ze nieco
take existuje, ale zatial nemozem tvrdit, ze mam niekoho na triku.

> - mohu neco nabidnout? (treba odkaz na uzitecnosti na svych strankach)

Zatial som nespisal veci, ktore som sa naucil, a mohli by niekomu mozno
pomoct. Beriam to ako vyzvu, ze by som mal nieco tak vyskusat.

> - jsem clenem sdruzeni? Proc ano? Proc ne?

Nie. Vacsinou si neviem zadelit cas. Uz figurujem ako pasivny clen
sklug-u a zvazujem, ci vobec ma vyznam byt pasivnym clenom dalsieho
zdruzenia.

> - ctu tuto konferu? (anonci bych dal samozrejme i jinam)

Ano. pravidelne.

> - vyuzivam stranky a archiv CSTUGu a CTANu? Jak casto?

Snazil som sa, ale akosi ked som tam nieco hladal, tak som sa malokedy k
niecomu dopracoval (Robi mi problemy citanie v anglictine - ja o sebe
hovorim, ze anglictinu lustim, vacsinou uspesne, ale pomaly)

Teraz som sa preistotu pozrel znovu na stranky CSTUGu a mam pocit akoby
tam nieco pribudlo, alebo som si to predtym nevsimol. Asi si ich za
domacu ulohu preleziem.