Propagace a sireni TeXu - delsi

Matej Cepl cepl at surfbest.net
Fri Aug 15 10:52:41 CEST 2003

On 2003-08-09, 21:14 GMT, Josef Polách wrote:
> CO TEDY S TIM MUZEME DELAT?

Dovolil bych si připomenout propagaci LyXu jako možnost pozvolného
nástupu na LaTeX.

> To by stalo za anketu. I me by to zajimalo. A dalsi veci. Navrh otazek:
> - jak jsem se k TeXu dostal?

Po velmi dlouhém studiu XML/DSSSL/XSL jsem nakonec rezignoval a přijal
LaTeX jako ,,structured authoring for the rest of us`` :-). Pak jsem
objevil LyX a jsem celkem ztracen.

> - kdy (jak dlouho pouzivam TeX)?

od roku cca 2000. Po pokusech s DocBookem a Loutem.

> - k cemu a kde jej pouzivam?

Absolutně k jakémukoli psaní, které má být vytištěno. Akorát, že
poslední dobou pracuji hodně v čistém textu ve vimu (respektive
s vimoutlinerem --
http://www.troubleshooters.com/projects/vimoutliner.htm). Zdá se, že už
od minulosti spěju zpátky :-).

> - jake problemy me trapily na zacatku?

Mám pocit, že je dost věcí pro úplné začátečníky, ale je o mnoho těžší
se přesunout na trochu odbornější verzi -- návody a tipy jsou různě
roztroušené jako skleróza.

> - podle ceho jsem se ucil TeX?

Různě -- převážně ,,Not so Short Introduction to LaTeXe``
a Kopka-Goosens.

> - co mi chybi dnes?

Celkem nic -- jako sen bych měl zkloubení Amayi (pro obecný DTD)
s LyXem. Ale to je mimo rámec LaTeXu.

> - kolik lidi jsem privedl k TeXu?

No to je slabý :-). Pracuji na manželce, ale jde to pomalu: když sepsala
svoji první paper v LaTeXu, tak to skončilo pozdržením vydání nové
distribuce TeXLive :-))). Ale teď už má nainstalován Linux a non-Cygnus
verzi Windowsího LyXu, takže se pozvolna posunujeme.

> - mohu neco nabidnout? (treba odkaz na uzitecnosti na svych strankach)

už se stalo

> - jsem clenem sdruzeni? Proc ano? Proc ne?

ano

> - ctu tuto konferu? (anonci bych dal samozrejme i jinam)

ano

> - vyuzivam stranky a archiv CSTUGu a CTANu? Jak casto?

občas (spíše ten CTAN).

Hezký den,

   Matěj

--
Matej Cepl,
GPG Finger: 89EF 4BC6 288A BF43 1BAB  25C3 E09F EF25 D964 84AC