Propagace a sireni TeXu - delsi

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Tue Aug 12 12:19:45 CEST 2003

On Tue, 12 Aug 2003, oldfrog.mail.tex1 at volny.cz wrote:

> Informace o pripadech praktickeho nasazeni TeXu, pro jake ucely je
> TeX i v dnesni dobe velmi vhodny, zpravy z praxe, aby Ti, co v TeXu
> sazi obecne pristupne dokumenty - knihy, plagaty, casopisy - o tom dali
> vedet svetu (osobne jem se setkal s PdfTeXem jako sazecim strojem, ktery
> na pozadi webove aplikace samocinne generuje pdf dokumenty - faktury,
> objednavky, administrativni dokumenty, hledal jsem, ale nenasel nic, co
> by poskytovalo byt jen srovnatelne moznosti, pritom web servery bezi dnes
> casto na linuxu, takze se nasazeni TeXu primo nabizi...)

Informace o praktickych nasazenich se najde. Jsou o tom prispevky ve
sborniku SLT, ve Zpravodajich, v TUGboatu. Za zminku stoji treba clanek v
TUGboatu o tom, jak TeX pomaha anesteziologum na operacnim sale, takze se
vice mohou venovat pacientum, nebo treba pripad, kdy IBM na zakazku
vytvareli informacni system pro americkou prodejni sit automobilu a z
analyzy jim vyplynulo, ze jediny pouzitelny nastroj je TeX. Musim vsak
priznat, ze neexistuje (nebo ja o nem nevim) nejake centralni skladiste
znalosti a a odkazu na prislusne zdroje. Chtelo by to cloveka, ktery by se
o to aktivne staral.

> Technicke zalezitosti (dobre napady napr. ohledne sbirky tipu a triku
> nebo HOWTO uz byly zmineny) se podle mne jaksi odvijeji prave od te
> propagace.

A co rubrika "Hey, it works" v TUGboatu? Docela rad bych mel i robriku
podobneho typu ve Zpravodaji, s docela kratkymi ukazkami zajimavych maker,
jen by takove clanky musel nekdo psat...

> Hezky srpen preje
> OldFrog.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz