Propagace a sireni TeXu - delsi

Kornel Csach kciii at host.sk
Mon Aug 11 09:42:00 CEST 2003

Josef Polách wrote:

> [...]
>hledani), kde najde TeX k instalaci, podle ceho zvolit zpusob prace (plain
>nebo LaTeX), ze by si uplne napred mel precist Olsakovy Kapitoly o TeXu,
>rozhodnout se a pak pokracovat treba s JUDT Michaela Dooba, TeXtutorem Kamila
>Tomana, obcas nahlednout do TBN, nebo spise prvne do TeXbooku, ten je
>pristupnejsi, pak se zacit hloubeji zabyvat TBN... Nebo LaTeXiste: Rybicka -
>L. pro zacatecniky, Neprilis strucny uvod... na dalsi urovni studium
>Lamportovy knihy atd. LaTeX moc neznam, ale verim tomu, ze orientace v
>balicich je pro zacatecnika nesnadna. Zrejme jich je velmi mnoho.

Zaciatocnik ak si nainstaluje lubovolnu distribuciu Linux-u a napise
 > latex
udeje sa presne to co sa pise v ,,Neprilis...''
ak si urobi malilinky subor presne podla ,,Neprilis...'' zacinajuci
\documenclass{article}ma hello world...
Som presvedceny ze do hodinky je schopny menit rez/velkost pisma. Osobne
si myslim ze ziadne dalsie HOWTO netreba. Latex-u sa intenzivne
nevenujem ale nemyslim si ze na napisanie povedzme semestralnej prace je
potrebne pouzit nejaky specialny balik. Nerobme si iluzie ze napisanie
dokumentu v Latex-u bude pre nase mamy jednoduchsie ako napisanie
napriklad v OpenOffice.

> - jak jsem se k TeXu dostal?

Neodolal som.

> - kdy (jak dlouho pouzivam TeX)?

8 rokov

> - k cemu a kde jej pouzivam?

Od diplomovky cez tlac zdrojovych kodov programov az po tlacenie zakonov
pre pravnikov (program ktory pouzivaju ma otrasny export/tlac)

> - jake problemy me trapily na zacatku?

trapilo ma ze ,,Latex robi malu stranku'', bolo to v case ked som
vypracovaval maturitne otazky a zdalo sa mi to mrhanie A4...

> - podle ceho jsem se ucil TeX?

Najprv Rybicka, dokumentacia k dvips, balik graphics(x) potom TeXBook a TBN

> - co mi chybi dnes?

Zaujimavy problem na riesenie v TeX-u.

> - kolik lidi jsem privedl k TeXu?

5, viacerym som ho nainstaloval ako ,,formatovac zakonov''

> - mohu neco nabidnout? (treba odkaz na uzitecnosti na svych strankach)

Snad ano.

> - jsem clenem sdruzeni? Proc ano? Proc ne?

Nie. Pripada mi to zbytocne a ani nemam trvalu adresu.

> - ctu tuto konferu? (anonci bych dal samozrejme i jinam)

Ano.

> - vyuzivam stranky a archiv CSTUGu a CTANu? Jak casto?

Ano.