Propagace a sireni TeXu - delsi

Vlastimil Ott latex at e-ott.info
Sun Aug 10 10:59:54 CEST 2003

DD,

nevím, jestli je to tím teplem, ale podobné nápady mám i já. Jednak se
více týkají Linuxu, ale protože TeX se stal součástí mé práce, můžu se
věnovat i TeXu.

Přeskočím významnou část příspěvku pana Polácha, protože s tím souhlasím
a nechci ho papouškovat. Krátce: spíme. Připadá mi, že se angažují stále
dokola jen pánové, kteří to táhnou od začátku (od vzniku CSTUGu). Já
toho moc neumím, ale s tím, co umím, dělám chytrého. ;-) Omezím se na
reakci do zmíněné ankety.

> To by stalo za anketu. I me by to zajimalo. A dalsi veci. Navrh otazek:
> - jak jsem se k TeXu dostal?

Náhodou.

> - kdy (jak dlouho pouzivam TeX)?

Necelé tři roky.

> - k cemu a kde jej pouzivam?

Bohužel zatím jen doma, k psaní pracovních materiálů.

> - jake problemy me trapily na zacatku?

To by bylo na článek. Pořád jsem na začátku.

> - podle ceho jsem se ucil TeX?

Typografický systém TeX. JUDT. TBN. V tomto pořadí. TeXBook jsem neviděl
ani z rychlíku, protože nevím kde. (Spíš za co. ;-))

> - co mi chybi dnes?

Triviální popis kvalitních maker, které někdo někde udělal a někdo jiný
je používá. Databanka maker, triků, návodů. Ale ne někde na TUGBoardu,
ale na cstug.cz. Odzkoušený kód. Triviality typu "Jak na makeindex v
plainu". Ano, jistě, RTFM, ale TBN není čtení ke kafi. Čtu ho poiksté a
pořád některým konstrukcím nerozumím. A pokud je nepochopím sám, mám
smůlu, pana Olšáka s tím pochopitelně otravovat nebudu. Např. včera jsem
narazil na stav, který v TBN nepopisuje: nemohu uvnitř makra vytvořit
\newwrite\soubor, hlásí mi forbidden sequence. A co teď mám dělat?
Hledat na netu? Co? Jak? Googlem? Tohle? Já vím, že jsem asi nepozorně
četl, ale určitě nejsem sám.

> - kolik lidi jsem privedl k TeXu?

Cca 2.

> - mohu neco nabidnout? (treba odkaz na uzitecnosti na svych strankach)

Snad ano.

> - jsem clenem sdruzeni? Proc ano? Proc ne?

Ano. Proc? Zda se mi, ze je to vhodna forma podpory TeXu.

> - ctu tuto konferu? (anonci bych dal samozrejme i jinam)

Ano.

> - vyuzivam stranky a archiv CSTUGu a CTANu? Jak casto?

Stránky moc ne, archiv leda tak konference.

Myslím, že dost z vás odpoví velice podobně. Protože máme určitě podobné
problémy, měli bychom je sepsat a začít řešit. Podle mě to nevyřeší
jenom FAQ (což mi mnohdy připadá spíše F*ck You), ale dokument typu
HOWTO. Jak to, že ještě neexistují? Doufám taky, že ta aktivita s
diplomkami nezanikne a že z toho něco vznikne.

Abych to ukončil, souhlasím, že je potřeba začít něco dělat a začnu hned
u sebe.

Zatím,

Vlastimil Ott