Propagace a sireni TeXu

Libor Chocholaty chocholaty at gncz.cz
Fri Aug 8 10:48:37 CEST 2003

V threadu "Popis instalace MiKTeX.." Josef Polách napsal:

>doobjednani mene uzivanych komponent u jinych sluzeb. Zverejneni takove
>nabidky na jinych serverech by mohlo prispet propagaci, zviditelneni a snad i
>rozsireni TeXu.

Ja si myslim, ze rozsireni TeXu by pomohla lepsi uzivatelska dokumentace
a jeji prezentace. Treba ja zapasim stale s neexistenci pouzitelnych
sablon dokumentu. Nevim, jak je napsat bez nutnosti naucit se prilis
podrobne TeX. Standardni odpoved je: najdes to v tom a tom Zpravodaji
pripadne v te a v te kapitole TBN pripadne si nastuduj LaTeX Companion.
Brano z ciste meho pohledu je to nepouzitelne, protoze TeX nepouzivam
tak casto, aby se mi tyhle investice vratily. Zkousel jsem to, ale
prijde mi, ze je to psano pro lidi s jinou psychikou nez mam ja. A to si
myslim, ze analyticke mysleni mi neni cizi. Mozna by stalo za to vypsat
zebricek veci, ktere lidi chteji a nabidky lidi, kteri by byli ochotni
tyhle veci udelat a za kolik. Take zalozit transparentni konto u eBanky,
kam by lide prispivali na jednotlive projekty a po nashromazdeni
potrebych prostredku by to ten a ten clovek udelal. Kvalitu odevzdane
prace by mohl kontrolovat vybor a/nebo vybrani zastupci "zadavatelu".
Myslim, ze tenhle model by mohl byt zivotashopny.

Jeste bych se rad vyjadril k dokumentaci. Myslim, ze by bylo dobre,
kdyby byla dokumentace pristupna ve forme nejakeho rozcestniku na webu
CSTUGu. Aby clovek hledajici byl veden od obecneho okruhu temat az ke
konkretni veci. Casto nezname jmeno konkretniho baliku, ktery
potrebujeme a tohle by mohlo pomoci. Ted se to resi pouze dotazem do
konference ci hledanim na internetu. Tam se vsak povaluje spousta smeti
a perla se hleda tezko. Tohle by mohlo pomoci ty perly v premire smeti
snaze najit.

Co si o tom myslite vy?

S pozdravem, Libor Chocholaty