LyX pod Windows

Ladislav Bitto geoflabi at savba.savba.sk
Fri Sep 13 08:54:30 CEST 2002

On Wed, 11 Sep 2002, Petr Aubrecht wrote:

> Kazdemu studentovi v deseti minutach vysvetlim, jake ma moznosti
> (Word/LaTeX) a dam mu svuj velmi kratky uvod
> (http://labe.felk.cvut.cz/~aubrech/odkazy.html -- nedistribuovat mezi
> ctenari teto konference, nebo me ukamenuji ;-).

To hadam nie, skor naopak. Kazdy takyto a podobny text je potrebny
k tomu, aby prilakal aspon par ludi k TeX-u.

> Dluzno poznamenat, ze ve Wordu mi tu diplomku jeste nikdo nepsal.

To znie az neskutocne. Ja vidim okolo seba, ze kazdy uteka k WORD-u,
presne podla cesty najmensieho odporu. Jak keby clovek zabudal, ze ma aj
dusu, ktora vie aj potesit, ked o ten pocit zabojujeme. Pri WORD-e mam
pocit, ze nepotrebujem ani tych par sivych buniek co este mam. A nielen
tu, ale vsade vidiet, ze clovek ide mensim odporom - chce byt viac a viac
na svetle (nechce s tmou ist spat), stale byt v teple (zima je zla, treba
sa velmi ale velmi obliekat, aby sme ani trosku necitili zimu)............
Clovek sa chce mat furt dobre, ale dajak sa mu to nedari (to alarmujuce
mnozstvo chorych je smutny obraz).

Preto si myslim, ze ta Vasa vyssie uvedena veta znie az neskutocne, lebo s
TeX-om viac menej stale musime bojovat, ucit sa, rozmyslat a teda stoji
nas to viac dusevnej energie. Ale na druhej strane nam pomaha - daleko
viac nez WORD - udrzat sa v dobrej dusevnej kondicii. A sila duse a vole
je zakladom zdravia.

Zdravi
Ladislav Bitto