citace a jak na ne ? :)

Miroslav Fikar fikar at cvt.stuba.sk
Tue Oct 1 10:09:49 CEST 2002

Michal Hajek <hajek1 at karlov.mff.cuni.cz> writes:

> Dobry den,
>
> jak jsem jiz vyhrozoval, vytvoril a provedl jsem vsechno tak, jak to p.
> Bonk navrhoval a funguje to opravdu skvele :) Mam z toho radost. Je tu
> ovsem par drobnosti, ktere bych si jeste rad vyresil...
> Pouzil jsem \bibliographystyle{apalike}, protoze s jinymi (unsrt, plainnat se mi
> nepodarilo dosahnout necislovaneho seznamu literatury a citace v textu
> primo jmenem autora a rokem (neustale se tam jinak cpalo cislo). Nicmene v tomto
> stylu jsou zase mezi jednotlivymi polozkami v seznamu prazdne radky.

Ja by som Vam este raz doporucil prestudovat natbib. Ziskate vacsie
moznosti pouzitia aj na Vase dalsie problemy s inymi stylmi citacii
(obsahuje aj apacite ako podmnozinu). Konkretne pre Vas pripad
potrebujete okrem natbib aj makebst, ktory Vam vytvori bst subor
presne podla Vasich poziadaviek. Tak si mozete vytvorit styly pre
rozlicne casopisy, ci PhD pracu. Co sa cestiny tyka, v makebst su
rozlicne jazykove mutacie ulozene ako mbs subory. Takze staci, ak
zoberiete napr. english.mbs, prelozite zopar terminov (ako PhD
thesis->dizertacna praca, pages->strany,...), ulozite ako czech.mbs a
mate s cestinou raz a navzdy pokoj.

Postup je teda nasledovny:
1. vytvorenie czech.mbs a jeho zaradenie do TeX databazy
   (je ale velmi pravdpodobne, ze Vam ho moze niekto uz poslat, ja mam
    iba slovak.mbs)
2. specifikovanie poziadaviek na literaturu prikazom
   latex makebst (opovedanie MNOZSTVA otazok)
   -> vygeneruje subor moj.bst
3. doplnenie do tex. suboru:
   \usepackage{natbib}
   \bibliographystyle{moj}
   \bibliography{...}
4. v samotnom texte pouzivat \cite, \citep, \citet, ...
   (vid natbib.dvi)

Pre ilustraciu, takto vyzera napriklad cast mojho suboru slovak.mbs:
---------------------------------------
 % The language selected here is SLOVAK
FUNCTION {bbl.and}
{ "a" }