citace a jak na ne ? :)

Jaromir Kuben kuben at scova.vabo.cz
Tue Oct 1 08:34:15 CEST 2002

Michal Hajek píše:

> [...]
> stylu jsou zase mezi jednotlivymi polozkami v seznamu prazdne radky.
> Nepomohlo ani
> %%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%
> \makeatletter
>        \renewcommand\@openbib at code{%
>        \advance\leftmargin\bibindent
>         \itemindent -\bibindent
>        \listparindent \itemindent
>         % Move bibitems close together
>        \parsep -0.8ex %original value: \z@
>         }
>        \makeatother
> %%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%
> ,ktere jsem nasel v archivu konference. Nevite jak se toho zbavit ?

Zkuste dat tesne za \begin{thebibliography}{neco} prikaz
\itemsep=-3mm (vhodnou hodnotu musite ozkouset).

> Rad bych taky mel volume casopisu tucne (coz by asi zaridila konstrukce
> volume = {{\bf cislo}} v prislusnem souboru .bib :)
> Ale bylo by prijemne mit neco takoveho automatizovano.
>
> Posledni problem se tyka cestiny, tj. jestli je mozne nejak se vyhnout
> tomu, aby disertacni prace byly uvadeny jako PhD thesis, nebo aby byl
> posledni autor z nekolika pripojovan k ostatnim sluvkem "and" ?
> Cela prace bude v cestine, ale v nejhorsim bych to taky zkousnul :)
> Dekuji predem za tipy a pomoc.
> Zdravi Michal Hajek

Dobry den.
Udelejte si kopii treba capalike.bst (jako cesky) a udelejte v tom
potrebne zmeny.
Treba retezec PhD thesis (je v "") je tam jen jednou.
To and je v definici funkce format.names.
Podobne si muzete upravit dalsi odchylky od ceskych zvyklosti,
vnutit tam to \bfseries (asi jde o funkci format.bvolume) atd.
Popis toho sverazneho jazyka, ve kterem je stylovy soubor napsan
(pro nektere zasahy je potreba aspon trochu vedet, o co jde),
je popsan v souborech btxdoc.dvi a zejmena btxhak.dvi.

Pak budete volat \bibliographystyle{capalike}.
Samozrejme se musite postarat, aby bibtex nasel capalike.bst
(spravny adresar, aktualizace databaze podle instalace a pod.).

Zdravi
        Jaromir Kuben