Omega (Re: Paragraf [Was: Re: nezlomitelna mezera ...]...)

Luboš Kloc kloc at ipm.cz
Fri Oct 25 08:34:44 CEST 2002

Myslim, ze nelze pochybovat, ze Unicode predstavuje budoucnost
a vychodisko ze soucasnych zmatku, zejmena pokud se podari
zabranit vytvoreni nejakych dalsich diverznich "takyunicodu".
Z tohoto hlediska je jiste Omega perspektivni produkt. Jaky je ale
soucasny stav?

Jako uzivatel potrebuji nastroj, ktery splnuje nekolik zakladnich
pozadavku:
- je dostatecne stabilni, neobsahuje prilis mnoho chyb
- nevyviji se prilis rychle
- existuje k nemu dobra dostupna referencni prirucka
- je schopen interakce s okolim - vytvari standardni formaty (PS,PDF...)

- nabizi neco navic ve srovnani se soucasne pouzivanym nastrojem
  (v mem pripade plainTeX). Zejmena asi jednotne fonty pokryvajici
  alespon vsechny evropske jazyky plus matematiku plus dalsi
  casto pouzivane znaky a symboly (treba ten paragraf).
- funguje na vice platformach (pro mne je dulezita eCS(=OS/2))

Jak je na tom z techto hledisek soucasna Omega? Kolik existuje
plnohodnotnych Unicode fontu, splnujicich pozadavky predposledniho
bodu, a kolik z nich je zdarma? Slepenec ze soucasnych narodnich
8-bit fontu neni zadny zvlastni prinos, to mohu v TeXu pouzivat take.
A jeste, jaky je vztah NTS k Unicode, a jak si stoji vyvoj NTS?
Dekuji predem vsem znalym za ujasneni situace.

                   Pekny den vsem,

                                   Lubos Kloc