Paragraf [Was: Re: nezlomitelna mezera (WAS: LyX a vlna, opet cestina)]

Matej Cepl matej at ceplovi.cz
Thu Oct 24 17:27:33 CEST 2002

On Thu, Oct 24, 2002 at 12:32:16PM +0200, Hans Ginzel wrote:
> pravnici potrebuji paragraf (jako bezny textovy znak, nikoli
> libustku z matematickych fontu);

K úžasně (a krásně) obrozeneckému mailu Hanse Ginzela bych si
dovolil jednu poznámečku: jakožto právník jsem dlouhá léta
,,trpěl`` tím, že v Computer Modern není znak pro paragraf. Nu a
včera se role obrátila. Po různých změnách jsem přešel už někdy
na jaře k mathpazo jako svému standardnímu fontu. Včera jsem psal
domácí úkol z matiky pro ekonomy a najednou jsem s hrůzou
zjistil, že mathpazo zase nemá znak pro ,,partial total
derivative'' (bohužel nevím, jak se to řekne česky -- doufejme,
že mě Hans nebude kamenovat :-). U Adobe asi předpokládali, že je
ve světě více právníků nežli matematiků a tvůrce mathpazo problém
vyřešil tak, že do matiky vrazil normální hezky vypadající
paragraf. Tak jsem se nakonec zase pokorně vrátil k balíčku ae,
ale připadne mi to docela pitomá situace.

Možná, že by ta Omega přece jenom byla k něčemu dobrá :-).

Matěj

--
Matej Cepl, matej at ceplovi.cz, PGP ID# D96484AC
138 Highland Ave. #10, Somerville, Ma 02143, (617) 623-1488

The difference between death and taxes is death doesn't get worse
every time Congress meets
    -- Will Rogers