Source specials (was: Akutni problem -- pomoc pro manzelku)

Jan Houstek houstek at karlin.mff.cuni.cz
Wed May 29 12:27:04 CEST 2002

> Muzete mi, prosim, oznacit, ktera distribuce to ma zapnute, a pritom o
> sve binarce tvrdi, ze je TeX? Preposlal bych tento poznatek na
> tex-implementors. Odtud se to ma sanci dostat ke Knuthovi (pres jeho
> sekretarku).

No, ono se to nastavuje (alespon u me na linuxu) v textovem konfiguracnim
souboru a ta sama binarka se tedy jednou chova a jednou nechova jako
TeX. Myslim, ze standardni instalace TeXLive v nekolika poslednich verzich
to ma zapnute (ale ruku do ohne bych za to nedal, neinstaloval jsem to ja).

Posilam na ukazku makro, ktere to se zapnutymi source specials
"nerozchodi"

example.tex
{%\def\special#1{} % kvuli tzv. source specials, schvalne zakomentovane
\setbox0=\vbox{\catcode`\^^M=13
\def\opravovatel #1: #2 <#3>^^M{%
       \uppercase{\expandafter\gdef\csname #1\endcsname}%
       {{#2 \tt <#3>}\par}\par}% zjednoduseno
\everypar={\opravovatel} \input e-mails.txt }}

\HONZA
\MIRO
\LENKA

\bye

pritom e-mails.txt vypada takto
honza:      Honza Houštěk <honza at fykos.mff.cuni.cz>
pavel:      Pavel Augustinský <pavel at fykos.mff.cuni.cz>
cendula:    Peter Čendula <peto at fykos.mff.cuni.cz>
fuka:       Vladimír Fuka <vlada at fykos.mff.cuni.cz>
honzl:      Karel Honzl <kaja at fykos.mff.cuni.cz>
lenka:      Lenka Zdeborová <lenka at fykos.mff.cuni.cz>
miro:       Miro Kladiva <miro at fykos.mff.cuni.cz>
kolar:      Karel Kolář <kkol8250 at milada.troja.mff.cuni.cz>
prokleska:  Jan Prokleška <nikola at fykos.mff.cuni.cz>
kouril:     Karel Kouřil <karel at fykos.mff.cuni.cz>
krysar:     Lukáš Schmiedt <krysar at fykos.mff.cuni.cz>
bzuco:      Pavol Habuda <bzucino at yahoo.com>
mido:       Miroslav Pištěk <tallmido at hotmail.com>

Pokud se odstrani % ve 2. sloupci 1. radku, funguje to i se source
specials.

-- Honza Houstek