Source specials (was: Akutni problem -- pomoc pro manzelku)

Lubos Kloc kloc at ipm.cz
Thu May 30 08:47:21 CEST 2002

Petr Olsak wrote:

> Mohli bychom se zeptat Knutha, zda binarku, ktera ma zapnute src_specials,
> je mozne navyvat TeX. Podle meho nazoru nikoli a kdyby se o teto veci
> Knuth dozvedel, mozna by zpusobil velky humbuk. Urcite to neprojde testem
> TRIP. At je to jakkoli krasna vlastnost, musime dodrzet licencni pozadavky
> autora a nenazyvat takove veci TeXem.
>
> Muzete mi, prosim, oznacit, ktera distribuce to ma zapnute, a pritom o
> sve binarce tvrdi, ze je TeX? Preposlal bych tento poznatek na
> tex-implementors. Odtud se to ma sanci dostat ke Knuthovi (pres jeho
> sekretarku).

> [...]

Tak jsem prohledl konfiguracni soubory mne dostupnych
web2c distribuci, zda obsahuji prepinac src_specials:

Distribuce                src_specials
TL4 (CD)                     ne
TL5d (CD)                   ano
TL6 (CD)                    ano
teTeX (v SuSE 7.2)           ne

V TL6 i TL5d to vypada nasledovne:

% Allow TeX, eTeX, Omega to include `src:' specials in the dvi file.
% These specials are used by viewers to jump from the viewer into
% the editor at the right page/lineno.
% Possible values : none auto cr display hbox math par parend vbox
src_specials = none

Zda se tedy, ze to je defaultne vypnute; nelze ale vyloucit,
ze to nejaky instalacni program treba v zavislosti na
instalovanem editoru nezapne. Zejmena win instalacni
programy mivaji ve zvyku se uzivatele na nic neptat
a rozhodovat za neho.

Podle informaci "z doslechu" bych povazoval za nejvice
"podezrelou" distribuci z tohoto hlediska mikTeX, ale
nemohu to overit. Mohl by se k tomu nektery z uzivatelu
teto distribuce vyjadrit?
Pripominam, ze se zde uz pred casem diskutovala otazka,
zda je mikTeX vubec TeX, a to ze zcela jineho duvodu
(schopnost akceptovat nazvy souboru obsahujici mezery).

        Preji pekny den,

                           Lubos Kloc