Akutni problem -- pomoc pro manzelku

Lubos Kloc kloc at ipm.cz
Tue May 28 10:04:45 CEST 2002

Matej Cepl wrote:

> [...]
>
> Vymýšlela si různé pitomosti, ale to jsem ještě zvládnul. Když si
> mi ale stěžovala, že má ,,strašně velkou mezeru pod References'',
> tak jsem znejistěl a běžel se podívat na to, co jí ukazuje
> windvi. A skutečně pod řádkem ,,References`` byla mezera
> viditelně větší nežli nad nimi. Chvilku jsem na to bezradně
> koukal a pak jsem si přenesl .tex i .bib soubor (oboje přiložené)
> na svůj Linux (kde mám tetex z RedHatu 7.0CZ (balíček má verzi
> 20000807-1cz1 a latex hlásí ,,This is TeX, Version 3.14159 (Web2C
> 7.3.1)``). A výsledek byl naprosto v pohodě (před i pod

Typicky generalsky efekt..... :-)
Zatim se vsak LaTeXovi odbornici nevyjadruji, tak si zkusim
alespon tipnout:
DVI soubor by mel byt stejny, ale zjevne neni (ma i rozdilnou delku).
Ovsem mel by byt stejny za podminky, ze je vytvoren ze stejnych
zdroju, a tim si asi v LaTeXu pri pouziti vetsiho mnozstvi
balicku nemuzete byt jist. Takze bych hledal rozdily ve verzich
pouzitych balicku v jednotlivych instalacich, pripadne se pokusil
je prenest, STY soubory by mely byt systemove nezavisle.

> Navíc ve chvíli, kdy jsem chtěl otevřít soubor .dvi vytvořený na
> Windowsech pomocí xdvi na Linuxu, tak mi xdvi zkolabovalo (ani
> neotevřelo okno) s hláškou ,,xdvi.bin: Postamble doesn't begin
> with POST``. Myslel jsem si, že dvi by mělo být počítačově
> nezávislé?? Mmch, dvips také zkolaboval, pro změnu s výkřikem
> ,,Font number 27 not found`` (používám balíček ae, takže bych si
> myslel, že v dvi budou naprosto nejnormálnější Computer Modern).

To asi ne. AE jsou virtualni fonty, a jejich kompletni nahradu
provadi az dvi driver, TeX pracuje jen s metrikou. Takze v DVI
budou odkazy na AE fonty.

> Někde jsem něco nepochopil nebo se moji manželce v prvním
> dokumentu pod LaTeXem podařilo odhalit chybu v TeXLive? :-)
>
> Vždycky jsem se jí vytahoval, že jednou ze základních vlastností
> {La}TeXu je, že produkuje na všech platformách vždycky stejný
> výstup na obrazovce i na tiskárně. Prosím, zachraňte pověst TeXu
> (a mojí :-)!

V plainu to takhle funguje dost spolehlive. Muj syn pouziva LaTex
na Win98, a casto tiskne na mem pocitaci s Linuxem proste tak,
ze prenese DVI soubor a napise jenom "lpr soubor.dvi".
Zatim jsem nezaregistroval, ze by se mu nekdy vytisklo
neco jineho nez co videl ve windvi, ale rucit za to nemohu.

>         Děkuji za radu

za malo.

>                 Matěj
> --