pdflatex a eps grafika (delsi povidani)

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Tue May 21 18:12:15 CEST 2002

On Tue, 21 May 2002, Ondrej Koala Vacha wrote:

> Je, pokud je prevod dobry. Je? Priznam se, ze to tak nesleduji, nebo lepe
> gs na zacatku zobrazoval pdf tak odpudive... pokud ted umi prevadet
> vektory esp-pdf sem a tam, pak to jiste rozdil je. Ale nejsem si jist, zda
> je tak moc velky mezi tim, jesti bitmapu dodame, nebo ji rastruje
> rip. Pred nedavnem nejaka diskuse na toto tema sla, ale uz mi vypadlo,
> zda-li se tam presne toto probiralo. Jinak receno: radeji si eps kvalitne
> prevest do bitmapy, nez spatne do pdf.

Mam grafy funkci, tedy v zasade nekolik celkem jednoduchych krivek (nebo
dokonce primek). Obrazek ma velikost A4 a pocitam s osvitem, tj. 2400 dpi.
Je barevny. Vektorova podoba bude malicka, zatimco bitmapa bude hruzne
velika. Vzhledem k povaze obrazku bude nutne vypnout ztratovou JPEG
kompresi (ta se hodi na fotky, nikoliv na grafy). A kdyz si to nekdo bude
chtit jenom prohlizet na obrazovce, stejne bude muset cekat, az se to
nakresli. Bude li to vektorove, bude to stejne rychle fungovat jak pri
zobrazeni, tak pri osvitu. Navic se pri osvitu vse vyrastruje optimalne
podle vlastnosti osvitky. Pri vlastnim rastrovani do PNG nebo jineho
formatu jsem jiz urcite informace nevratne ztratil.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/