pdflatex a eps grafika (delsi povidani)

Lubos Kloc kloc at ipm.cz
Tue May 21 16:55:48 CEST 2002

Zdenek Wagner wrote:

> [...]
Dekuji za poklonu, ale na PS experta se rozhodne necitim.

> [...]
> vyrastrovat sedou plochu, pak musite znat charakteristiku tiskarny. Musite
> spravne nastavit uhel rastru a prenosovou funkci upravit podle velikosti a
> tvaru bodu. Zarizeni firmy Scitex maji dokonce urcita vylepseni proti
> standardu, takze prislusne PS operatory ignoruji a nastavuji si to vzdycky
> po svem. Nejsem si vedom toho, ze by treba v PCL existoval prikaz pro
> nastaveni rastru. Pochybuji, ze GS ma v sobe ulozeny parametry byt jen
> tech nejbeznejsich tiskaren. Pokud je PS implementovan primo v tiskarne,
> pak lze predpokladat, ze hardwarove zavisle veci jsou prizpusobeny prave

Pan Wagner ma nepochybne mnohem vetsi zkusenosti s
nejruznejsimi vystupnimi zarizenimi nez ja, a ma urcite
pravdu. Obecne asi plati, ze ne vsechny RIPy v tiskarnach jsou
stejne kvalitni a totez lze nejspise rici i o ruznych
vystupnich modulech GhostScriptu. Obecne ale je dost pravdepodobne,
ze RIP v tiskarne je lepe optimalizovan na dany hardware
nez GS. Pri cernobilem tisku se to asi moc nepozna,
ale v rastrovani polotonu muze byt rozdil znatelny.
Takze rozhodnuti, zda koupit PS tiskarnu muze zalezet
i na tom, jake dokumenty budete chtit prevazne tisknout.

Take zatizeni systemu muze hrat roli - pri tisku slozitejsich
a rozsahlejsich PS souboru si GS okupuje znacnou cast
systemovych zdroju a nez se tisk provede, muzete mit
dost omezene moznosti jine prace. Pokud mate PS tiskarnu,
zpracovani provadi sama a Vas system je Vam cely k dispozici.

           S pozdravem,

                       Lubos Kloc