pdflatex a eps grafika (delsi povidani)

Lubos Kloc kloc at ipm.cz
Tue May 21 16:35:45 CEST 2002

Ondrej Koala Vacha wrote:

> Mohl bych se optat, kde je to "dost caste" zmateni? Napada me snad jen, ze
> "vyrastrovan ripem" melo byt "ripem interpretovan o pote vyrastrovan" -
> ale to snad je drobnost.

Velice casto narazim na predstavu, ze obrazek = bitmapa. Muzete
si toho vsimnout i na teto konferenci. Je to typicke
u zacatecniku a u lidi prichazejicich ze sveta MS-Office.
Vede to casto k pouzivani bitmapovych formatu i v pripadech,
kdy to neni nutne a kdy by vektorovy format poskytl
mnohem lepsi kvalitu pri mensim objemu dat. Myslim si
proto, ze by tento rozdil mel byt stale zduraznovan.
Pojem "obrazek v EPS" nerika nic o tom, zda to je vektorovy
obrazek nebo bitmapa, ale zachazeni s nim by se podle toho
melo ci mohlo lisit.
   Na Vasi odpovedi mne nevadily ani tak ty zminovane formulacni
jemnosti, ale to ze doporucujete prevod do PNG, TIFF, PDF ....
jako kdyby to bylo jedno. Pokud je v tom EPS bitmapa, tak to skutecne
vicemene jedno je, ale pokud je EPS vektorovy, pak prevod
(ve vektorovem tvaru) do PDF je neco dost jineho nez
vyrastrovani do PNG ci TIFF.

> Neni mi moc jasne, jak ztratim na kvalite, paklize zrovna netisknu na ps
> tiskarne nebo nevyrabim pdf.

No ale o vyrobu PDF prave slo, ne?
> --
> Ondrej Koala Vacha

     S pratelskym pozdravem (a omluvou za trochu provokujici
uvedeni predchozi odpovedi),

                                Lubos Kloc