okraje a rozmery strany

Jaromir Kuben kuben at scova.vabo.cz
Wed May 15 08:58:09 CEST 2002

Klimes Marek píše:

> Dobry den,
> potrebuji vysazet presne definovany ramecek okolo stranky. Pouzivam
> fancyhdr a problem je v tom, ze dane okraje (pozice ramecku) neni vzdycky
> stejna, myslim tim, ze na kazde tiskarne jsou okraje kolem ramecku jine.
> Prilozil jsem dany zdroj. soubor a mohl byste mi nekdo prosim poradit co s
> tim ? Ja myslim ze chyba by mohla byt ze kreslim ramecek jako delky car v
> mm od urcite pozice 0,0. neslo by nejak zaridit, abych mohl delku cary
> zadat napr. put(-10,0){\line(1,0){\paperwidth-11}} proste aby se mi cary
> [...]

Dobry den.
Ramecek mate ukotveny vzhledem patce stranky, to se zda v poradku.
Pri zobrazeni v Acrobatu nebo gsview jsou okraje spravne.
Problem je tedy v tiskarnach. To ovsem nemuzete ovlivnit.
Jednak kazda tiskarna miva nejakou "systematickou cbybu". V ovladacich
z emtexu na to je zvlastni parametr, kterym se to koriguje. Temi to ale
tisknout nebudete a navic se to muselo pro kazdou tiskarnu individualne
otestovat a nastavit.
Krome toho je mozne obvykle v ovladaci tiskarny nastavit nejake posuvy.

S obojim ale, obavam se, nenadelate nic. To jsou veci mimo tex.
To, co navrhujete, je nemozne, tex "nevi", kam na list papiru padne
jim pripravena stranka. To umisteni je slozenim hodnot, ktere
nastavujete
v texu, a hodnot souvisejicich s ovladaci tiskaren. A ty druhe hodnoty
nemuzete univerzalne zrejme osetrit.

Jak velke ty rozdily byvaji?

Zdravi
         Jaromir Kuben