Source specials

Lubos Kloc kloc at ipm.cz
Wed May 29 17:35:00 CEST 2002

Anton Surda wrote:

> Napriklad v emTeXu som raz na zaciatok prvej strany dokumentu,  ktora
> pozostavala z jednoho velkeho \vboxu, tesne pred tlacenim na blanu, napisal
> \mirror a cely box odkracal na dalsiu stranu.
>
> \special tam vlozil vertikalnu medzeru. Situaciu bolo treba zachranit
> zapornym \vskipom.

Ano, jenze o tohle tady nejde. Kdyz neco pridate do zdrojoveho textu,
muze to (i neocekavanym zpusobem) zmenit sazbu.

Problem, ktery tady ted resime je ten, ze stejny zdrojovy text
(vcetne maker) muze byt na ruznych instalacich vysazen
ruzne, v zavislosti na nastaveni src_specials.
A to je pro TeX nepripustne.

Ja osobne bych povazoval za vyhovujici, kdyby ve vsech
instalacich byla tato vlastnost defaultne vypnuta
a v prislusnem konf. souboru by bylo varovani, ze
jeji zapnuti muze ve vyjimecnych pripadech zpusobit
chovani odlisne od TeXu a ze to pak nebude splnovat TRIP.
Je-li tato vlastnost defaultne zapnuta, je to urcite
spatne. Bohuzel nemam moznost se presvedcit, jak je to
udelano, v mem emTeXu pod eCS nic takoveho neni.

Podstatne ovsem neni, co si o tom myslim ja, ale co si
o tom mysli Knuth.

                          Lubos Kloc