Source specials

Petr Olsak olsak at math.feld.cvut.cz
Thu May 30 09:16:57 CEST 2002

On Wed, 29 May 2002, Lubos Kloc wrote:

> Ano, jenze o tohle tady nejde. Kdyz neco pridate do zdrojoveho textu,
> muze to (i neocekavanym zpusobem) zmenit sazbu.

Souhlasim. Vlozeni specialu kontrolovane makry muze puvodni
mezerovani dost vyrazne rozsypat. Je to ovsem presne dokumentovano
v TeXbooku i v TBN, takze TeX se v takovem pripade chova presne podle
dokumentace a neni se cemu divit.

Tady jde o to, ze binarka, ktera o sobe rika:
This is TeX, Version 3.14159
muze za urcitych okolnosti dost znacne lhat.

Priklad maker, ktera mi poslal pan Jan Houstek jsem overil
(s vypnutymi i zapnutymi src_specials) a skutecne se to chova
pokazde jinak. Licence TeXu je ohrozena. Pokusim se ta makra trochu
atomizovat a predlozit to v tex-implementors na elementarnejsim
prikladu.

Ted uz jde jen o to dolozit, ze nejaka distribuce ma binarku, ktera rika,
ze This is TeX, Version 3.14... a pritom ma zapnuta src_specials.
Muze to nekdo o nektere distribuci dolozit? Ja se v tech Wokennich
distribucich moc nepohybuji... Linuxove distribuce to maji defaultne
vypnute.

Petr Olsak