Re: jaký times-roman ?

Petr Olsak olsak at math.feld.cvut.cz
Tue Mar 19 09:20:26 CET 2002

On Mon, 18 Mar 2002, Jan Houstek <houstek at karlin.mff.cuni.cz> wrote:

> Dobrý den.
>
> Chtěl bych napsat jednu matematickou knížku jinými fonty než CM/CS. Po
> krátké úvaze jsem vybral klasickou rodinu Times Roman. S matematickými

> Nevím, jaký vybrat textový font (bude to česky). Možnosti jsou:
> 1) -- 5)

Dobrý den,

na jednotlivé možnosti 1 až 5 reagovat nebudu, přenechám iniciativu
jiným... Chtěl bych jen uvést něco k možnosti 5.

> 5) Použít Štormovo Lido. To je jistě font na úrovni. Protože to ale není
> přesný Times, nevím, do jaké míry by působilo rušivě, že matematika je
> dělaná trochu jiným písmem než text. Také si nejsem jistý licencí k tomuto
> písmu -- zda je nutné písmo koupit, když v něm chce člověk vydat
> monografii.

Souhlasím, že licence k Lido je poměrně zvláštní a poměrně obtížně
aplikovatelná na některé konkrétní případy. Já osobně jsem to pochopil
tak, že pokud jste větším DTP studiem, nakladatelstvím apod., kde
zaměstnáváte větší množství lidí (než jeden člověk), pak si musíte Lido
koupit. Pokud chcete Lido použít na projekt výrazného významu (nový vzhled
bankovek, logo Microsoftu, hlavičkové papíry a firemní presentace ODS,
volební kampaň ČSSD, celostátní deník, atd.), pak si musíte Lido koupit.
Chcete-li si sám vydat v Lidu knihu, domnívám se, že Lido kupovat
nemusíte.

Jsou to ovšem jen moje dohady, doporučuji pro Váš konkrétní
projekt raději zeptat se autora písma, například na <mail at stormtype.com>,
viz CC.

Petr Olšák