opet: jak se vysazi.... (bylo) Re: Kde najdu archiv ? (prosim nezabijet)

Matej Cepl ceplma00 at yahoo.com
Mon Mar 18 15:02:32 CET 2002

www.freshmeat.net, ale tady jste drobátko mimo mísu.

> - Zkousim svuj prvni dokument - smlouva - na konci bych chtel vysazet:
>
> ------------------------		----------------------------
>        odberatel			    	dodavatel
>
> nasel jsem vicesloupcovou sazbu, minipage, tabulku atd., ale
> jak se tohle sazi v (la)texu "elegantne"?

Já jsem si pro to onehdá vytvořil package (přiložen; přispůzobte
si ho pro svoje potřeby) a pak píšu jenom:

	\signs{
	\contrpart{Prodávající}
	{V Praze, \_. ledna 2002}
	{František Malina}
	 }{
	\contrpart{Kupující}
	{V~Praze, \_. ledna 2002}
	{Josef Kalina}
	}

Ale od Vašich řešení se to pravděpodobně liší jenom tím, qe jsem
to všechno pěkně zabalil a neřeším to v samotném dokumentu (navíc
teď, když na to koukám, tak vidím, že jsem tam zcela prasácky
napral několikanásobné tvrdé konce řádků; oh well).

> - neexistuje nekde par dokumentu, ktere by si mohl zacatecnik
> stahnout a ucit se z nich?  (typu "plna moc" atd, ne hned
> rovnou zdrojak texbooku naruby). v FAQ na cstug.cz jsem
> podobnou polozku nenalezl, myslim, ze by ji uvitalo mnoho
> zacatecniku a usetrila by zase par "zbytecnych" dotazu do teto
> konference.

Přečtete si ,,Krátký úvod do LaTeX2e`` (nebo jak se to jmenuje)
tam jsou snad i nějaké příklady. Co se týče praktických použití
(rozuměj nikoli pro univerzitní půdu, kde je LaTeX
nejrozšířenější), tak je to trošičku slabší. Smlouvu v LaTeX2e
jsem nikde nenašel, ale jak vidíte tak to není nic složitého.

	Hezký den

		Matěj

Matej Cepl, ceplma00 at yahoo.com
138 Highland Ave. #10, Somerville, Ma 02143, (617) 623-1488

My point was simply that such tax proposals [for Pigovian taxes
compensating for the transaction costs] are the stuff that dreams
are made of. In my youth it was said, that what was too silly to
be said may be sung. In modern economics it may be put into
mathematics.
	-- Ronald Coase
	   Notes on the Problem of Social Cost