centrovanie v tabulke

Jaromir Kuben kuben at scova.vabo.cz
Thu Mar 7 13:23:02 CET 2002

Miroslav BALDA píše:

> Zdravim Vas,
>
> ale zprava

> mne trochu prekvapila, protoze mne stejne jako p. Bartosovi
> to nefunguje:

> V helpu k LaTeXu se sice pravi, ze u prostredi tabular* se
> musi mezi sloupce dat pruzna mezera, ale neni receno jaka.

Je nutne tam dat neco roztahovaciho, aby bylo obrazne receno
z ceho vyrobit predepsanou sirku tabulky. U okoli tabularx
tedy musi byt aspon jeden specifikator X (roztahuji se sloupce).
U tabular* je treba nastavit \extracolsep, bud jen mezi nekterymi
sloupci,
nebo mezi vsemi (roztahuji se mezery mezi sloupci). To se dela v
preambuli
tabulky, napr. @{\extracolsep{\fill}}. Ovlivni to vsechny nasledujici
sloupce, dokud se nenastavi neco jineho. Viz dokumentace k latex2e.
To \extracolsep se priadava, takze obcas pouzivam napr.
@{\extracolsep{\fill}\hspace{\tabcolsep }}
To v uvadenem prikladu chybi, mozna je to pricina, proc to c nefunguje.

Zdravi
        Jaromir Kuben