pretekani popisu obrazku a tabulek

Josef Lopata jlopata at students.zcu.cz
Thu Mar 7 08:58:52 CET 2002

Dobry den,

obracim se na Vas s prosbou o vysvetleni nasledujiciho chovani LaTeXu
a o jeho napravu.

Upravil jsem si styl pana J. Rybicky pro sazbu diplomovych a jinych praci
tak, aby se oznaceni plovouciho objektu (napr. Obr. 6) predsadilo vuci
nasledujicimu textu k levemu okraji:

|<------------------------------textwidth------------------------------>|
|Obr. 6 Text popisu obrazku Text popisu obrazku Text popisu obrazku Text|
|       popisu obrazku Text popisu obrazku Text popisu obrazku Text popi|
|       su obrazku                                                      |

% odstraněna dvojtečka před popisem obrázku
% popis se sází tak, že označení obrázku je předsazeno k levému okraji
\def\csfigcap#1{\refstepcounter{figure}
          \sbox{\oznaceni}{\small \figurename{} \thefigure{} }
          \setlength{\sirka}{\textwidth}
          \advance \sirka by -\wd\oznaceni
          \advance \sirka by -1.78pt % ZDE
          \parbox{\textwidth}{\usebox{\oznaceni}
          \parbox[t]{\sirka}{\small #1}}}

Reseni, ktere jsem povazoval za logicke (tj. to bez radku oznaceneho
komentarem ZDE) vedlo k preplnenemu boxu s popisem, a to nezavisle na
sirce oznaceni plovouciho objektu (dvojciferne cislo apod.), o hodnotu
1,78 pt.

Muzete mi prosim vysvetlit, proc k preteceni vubec dochazi a proc je
to prave nezavisla hodnota 1,78 pt?  Jak se vyhnout onomu kostrbatemu
reseni se zmensenim sirky sazby druheho parboxu prave o tuto hodnotu?

Za rady moc dekuji a preji hezky den.

Josef Lopata
Zapadoceska univerzita v Plzni