centrovanie v tabulke

Miroslav BALDA balda at cdm.it.cas.cz
Thu Mar 7 13:08:00 CET 2002

Zdravim Vas,

ale zprava

> ja pouzivam prostredie tabular*
>
> a tam to funguje
>

>  \begin{tabular*}{100pt}{|cc|}
>  \hline
>  a     &  b     \\
>  c     &  d     \\
>  \hline
>  \end{tabularx}

mne trochu prekvapila, protoze mne stejne jako p. Bartosovi
to nefunguje:

> Neviem co robim zle, ale uz tento jednoduchy pripad mi nefunguje. Furt sa
> to sprava ako keby to bolo prostredie 'tabular' teda stlpce sa nenatiahnu
> na potrebny rozmer (50pt+50pt), akurat jednotlive \hline maju spravnu
> dlzku 100pt. V popise prostredia 'tabular*' uz nie su uvedene ziadne
> parametre. Co s tym?
>
>  Erik Bartos

V helpu k LaTeXu se sice pravi, ze u prostredi tabular* se
musi mezi sloupce dat pruzna mezera, ale neni receno jaka.
Ja sam ale pouzivam novou definici sloupce, ktera centruje
jak vertikalne, tak i horizontalne. Pouziti je snad patrne
z prikladu:

\def\h{\hfill\strut}
\newcolumntype{M}[1]{>\h m{#1}<\h}%  Centr. sloupce H i V
%----------------------------------------------------------
\begin{tabular}{|M{50pt}|M{50pt}|}
  \hline
    a    &    b     \\
    c    &    d     \\
  \hline
\end{tabular}

Snad Vam to pomuze.

M. Balda
 Prof.Ing.Miroslav BALDA,DrSc.
 Institute of Thermomechanics
 Academy of Sciences
 Veleslavinova 11            |    balda at cdm.it.cas.cz
 301 14  Plzen               | phone:  +42019 7236415
 Czech Republic              | fax  :  +42019 7220787