OT: Re: archiv a diakritika

Matej Cepl matej at ceplovi.cz
Mon Jun 10 16:56:16 CEST 2002

On Mon, Jun 10, 2002 at 09:00:14AM +0200, Lubos Kloc wrote:
> Nemyslim, ze bych neco zpusoboval. Ja proste jenom dodrzuji
> standard, ktery je sice zastaraly a omezujici, ale vseobecne
> respektovany a tedy funkcni. Poukazuji na to, ze pro
> cestinu v e-mailu zadny standard podobne vahy neexistuje,
> a pokud chcete v teto veci pokrocit dale, musite ho vytvorit
> a PROSADIT JEHO DODRZOVANI.

Standard se jmenuje RFC1894 (MIME) a je všeobecně dodržován (až
na několik vadných mailerů -- napadá mě jenom Eudora, Balsa
a mail; ještě nějaké?). Pokud jste si ten mail nenainstaloval,
tak jak to vyhovuje Vašemu prostředí, tak je to jenom a jenom
Vaše lenost.

> Nic Vam nebrani, abyste se toho ukolu ujal, ja Vam klacky
> pod nohy hazet nebudu a jsem ochoten se prizpusobit.

Budete a hážete -- tím, že tento standard nepodporujete.

> Jako rozcvicku byste mohl zkusit presvedcit ucastniky
> teto konference, aby pouzivali v e-mailu jednotne kodovani
> (aby nebyl v archivu gulas). Je jich ani ne tri sta.

To samozřejmě není nutné -- problém je s archivovacím softwareme,
který má rozeznávat MIME hlavičky a převádět to do jakéhokoli
jednotného kódování (nebo vystavovat vždy správně kódovanou
stránku a vytvářet si nějaké indexy).

> V okamziku, kdy bude rozumne vysokoa miru pravdepodobnosti,
> ze moje zpravy nezpusobi nikomu pri cteni problemy, budu
> rad psat \v{c}esky.

Můžete začít :-).

Omlouvám se všem ostatním účastníkům konference, koho tohle
nezajímá, že tady tak dlouho otravuji s kódováním, ale když jsem
si přes víkend potvrdil, že skutečně není důvod aby kromě výše
zmíněných mailerů někdo neměl češtinu v pořádku (plus samozřejmě
na rozumných počítačích je možné nastavit mailcap), docela jsem
se naštval. Čímžto odvolávám to, že budu psát cesky. A tohle je
poslední zpráva v tomhle threadu.

   Hezký den

      Matěj
Matej Cepl, matej at ceplovi.cz
138 Highland Ave. #10, Somerville, Ma 02143, (617) 623-1488

They that can give up essential liberty to obtain a little
temporary safety deserve neither liberty nor safety.
    -- Benjamin Franklin, Historical Review
       of Pennsylvania, 1759.