Pomlčka a čárka

Petr Mandys mandp0am at artax.karlin.mff.cuni.cz
Sun Jun 9 21:25:47 CEST 2002

On Fri, 7 Jun 2002, Jan Holeček wrote:

> Dobrý den,
>
> sázel jsem teď text, v němž bylo docela dost pomlček --- třeba
> jako je tato ---, které byly napsány právě takhle. Toto řešení se
> mi příliš nezamlouvá.
>
> Má stará pravidla říkají, že čárku za pomlčkou je možné vynechat,
> zůstane-li zřejmá větná stavba. To je mnohem lepší, ale ta čárka
> (když ji vynechám), mi tam pořád chybí.
>
> Takže mě ještě napadlo psát jen otvírací pomlčku a vloženou větu
> ukončit čárkou. Uznávám, že struktura textu se tak nenaruší pouze
> v případě, že vložená věta je jednoduchá, nicméně právě tohle
> [...]

Ja osobne, bych psal jen pomlcky, ale hlavne pisu kvuli necemu jinemu...
Napsal jste ,,trojitou'' (---) pomlcku -- ta se pouziva predevsim v
angloamericke sazbe a bez mezer. Mezerami se obklopuje (taky ne vzdy, ale
v tomto vyznamu ano) ,,evropstejsi'' ,,dvojita'' (--) pomlcka. Mezerami se
vubec (snad bez vyjimky) neobklopuje spojovnik (-).

S pozdravem

		Petr Mandys