Pomlčka a čárka

Jan Holeček xholecek at informatics.muni.cz
Fri Jun 7 15:03:08 CEST 2002

Dobrý den,

sázel jsem teď text, v němž bylo docela dost pomlček --- třeba
jako je tato ---, které byly napsány právě takhle. Toto řešení se
mi příliš nezamlouvá.

Má stará pravidla říkají, že čárku za pomlčkou je možné vynechat,
zůstane-li zřejmá větná stavba. To je mnohem lepší, ale ta čárka
(když ji vynechám), mi tam pořád chybí.

Takže mě ještě napadlo psát jen otvírací pomlčku a vloženou větu
ukončit čárkou. Uznávám, že struktura textu se tak nenaruší pouze
v případě, že vložená věta je jednoduchá, nicméně právě tohle
řešení na mne působí nejlépe.

Mohl by se k tomu, prosím, vyjádřit někdo zkušenější/znalejší?

S pozdravem
  Honza Holeček

--
Honza Holeček, FI & PřF MU