Konverze z LaTeXu a nejen to - posledni vykrik

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Fri Jan 25 10:40:22 CET 2002

On Fri, 25 Jan 2002 cslatex at seznam.cz wrote:

> 1) Tu plnou verzi Acrobatu pro editaci PDF souboru jsem skousel, ale PDF
> soubor mi otevrit neslo :o( Slo mi leda napsat dokument a ulozit ho jako PDF
> :o(( ?

Jen trochu, vice umi komercni InDesign, ale to uz jsme v jinem svete.
Jenze InDesign, pokud vim, neumi tabulky, je nutno na ne pouzit Excell.

> 4) XML jsem psat zkousel, ale myslim si, ze je to velice obtizne a
> zdlouhave - daleko vice nez LaTeX. Copak XML, ale delat si sam DTD, XSL,
> XLL, XLINK, XPOINTER, XSLT, XSLTfo a dalsi ... je trochu brutalni, kdyz
> potrebujete delat na rychle diplomce a podobnych vecech. Nebo to jde
> jednoduseji ??? (Zatim pisu jen pro web XHTML + oficialni DTD XHTML 1.1 +
> CSS2, ale to na MAT a CHE je LaTeX porad mocnejsi a hlavne rychlejsi.)

Z tohoto dotazu je videt, ze jste si jeste o XML mnoho neprecetl.
Doporucil bych Vam knihu "XML pro kazdeho" od Jiriho Koska. Pak se na
www.kosek.cz podivejte na DocBook a pokud nepotrebujete moc matematiky
(MathML se rucne psat neda), pak si s tim vystacite a skoro vse uz je
hotove.

viz http://www.latex-project.org/latex3.html

> 8) K tomu ISO-8859-2 omlouvam se, nevim kde to nastavit - tak pisu bez
> diakritiky.

Pokud pouzivate pro mail WWW rozhrani, tak asi tezko. Jedine si muzete
stezovat u spravce serveru seznam.cz, ze jejich mailovy server pouziva
nevhodne kodovani. Prece jen ISO je pro me vaznejsi standardizacni
organizace nez Microsoft. Stranky www.seznam.cz mi chodi do pocitace v
ISO-8859-2 (i v pripade, ze sedim u ciziho pocitace s Windows), takze by
to spravce mel umet.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/