Konverze z LaTeXu :o(((

Matej Cepl ceplma00 at yahoo.com
Thu Jan 24 18:23:09 CET 2002

On Thu, Jan 24, 2002 at 11:12:41AM +0100, Zdenek Wagner wrote:
> Existuje editor matematickych vzorcu, ktery ma vystup v MathML.
> K tomu existuje nejaka podpora pro TeX. Nepamatuji si to
> presne, ale Janka Chlebikova o tom pred casem napsala clanek do
> Zpravodaje. Na strukturni chemicke vzorce je balik XYMTeX. Pro
> Windows existuje komercni ChemCAD, vystup z nej muzete ulozit
> jako EPS a ten natahnout do TeXoveho dokumentu jako kazdy jiny
> obrazek.

Ale vzhledem k tomu, že nejdůležitějším argumentem proč mnozí
lidé přecházejí z Windowsích editorů na TeX je právě sazba
matematických a chemických vzorců, tak starání se o WYSIWYG
(resp. WYSISLWYG -- What You See Is Something Like What You Get
:-) editaci je trochu zmatené.

Na druhou stranu pro pohodlné psaní LaTeXových dokumentů, mám
jedinou radu -- LyX. Jak jsem byl napsal před pěti minutami, nic
jiného na psaní dokumentů už asi dva roky nepoužívám a necítím
potřebu na tom něco měnit. A pochopitelně, že LyX v sobě obsahuje
i editor matematických vzorečků, který (podle mého, který ho moc
nepoužívá) v sobě velmi zdařile spojuje výhody TeXu a okamžitého
zobrazení vzorečku na obrazovce.

Jen co se trošičku vyhrabu ze školní práce (a jen co mi Zdeněk
Wagner pošle slíbený modernizovaný styl na Zpravodaj :-), ve
které jsem se teď utopil, tak plánuji napsat článeček do
Zpravodaje o výhodách strukturovaného editování, LyXu (s jeho
podporou pro Zpravodaj) a amsrefs.

	Hezký den

		Matěj Cepl

Matej Cepl, ceplma00 at yahoo.com
138 Highland Ave. #10, Somerville, Ma 02143, (617) 623-1488

Economics is the only discipline where two people can win a Nobel
Prize for saying exactly the opposite thing!
	-- Eamonn Butler of Adam Smith Institute
	   on Nobel Prize awards for year 2001