Mezera ve "100 Kc"

Bohumil Chalupa bochal at met.mff.cuni.cz
Tue Jan 8 08:01:48 CET 2002

Ze by to byla otazka? Nedavno jsem se v jine konferenci pozastavil
nad castym vyskytem otazek bez otazniku - s teckou na konci - v one
konferenci. Zde je snad otazka bez jakehokoli ukonceni.
I v posledni vete chybi tecka. V konferenci o sazbe je to docela sranda.

On Mon, 7 Jan 2002, Tomas Hala wrote:

> Dobrý den,
>
> Klasická učebnice Sazba I., která o úzké mezeře vysloveně nehovoří,
> používá v tomto případě mezeru normální, resp. se zakázaným zlomem
> na konci řádku. Tedy v \TeX{}u tilda ~.
>
> To vše za předpokladu, že 100 Kč za znamená 100 korun českých.
> Pokud má být však tímto vyjádřeno přídavné jméno (stokorunový),
> potom bych psal 100Kč kolek. (Analogicky je to např. u procent.)

Naprosty souhlas. Kc se chova jako jine jednotky. Srv. 5 kg mouky
vs. 5kg zavazi apod.

> K úzké mezeře: Úzké mezery jsou různé, někdy se používá 1/6em, někdy
> 1/8em, někdy 1/4em. Mně se \, někdy zdá velmi úzká. Já bych ji
> u Vašeho případu s Kč nepoužil, alespoň ne u fontu csr.

Take si myslim, ze zde neni prilis duvod k pouziti uzke mezery.
Dokonce by mohla v textu pusobit rusive.

BoChal.