Mezera ve "100 Kc"

Tomas Hala thala at mendelu.cz
Mon Jan 7 23:40:30 CET 2002

Dobrý den,

Klasická učebnice Sazba I., která o úzké mezeře vysloveně nehovoří,
používá v tomto případě mezeru normální, resp. se zakázaným zlomem
na konci řádku. Tedy v \TeX{}u tilda ~.

To vše za předpokladu, že 100 Kč za znamená 100 korun českých.
Pokud má být však tímto vyjádřeno přídavné jméno (stokorunový),
potom bych psal 100Kč kolek. (Analogicky je to např. u procent.)

K úzké mezeře: Úzké mezery jsou různé, někdy se používá 1/6em, někdy
1/8em, někdy 1/4em. Mně se \, někdy zdá velmi úzká. Já bych ji
u Vašeho případu s Kč nepoužil, alespoň ne u fontu csr.

S pozdravem

Tomáš Hála