sazba kapitoly na sude strance

Stepan Kasal kasal at matsrv.math.cas.cz
Fri Jan 25 10:10:07 CET 2002

Dobry den!

On Fri, 25 Jan 2002 00:07:06 +0100,
Stepan Pelc <stephen.pelc at centrum.cz> wrote:

[Odeslano sedm minut po pulnoci, autor je muj jmenovec, to je mile!]

> Vá¾ení pøátelé,
>     potøeboval bych pro svoji publikaci vysázet zaèátek kapitoly
> (jednostránkové) na sudou, místo obvyklé liché stránky. Pou¾ívám LaTeX a
> class book.

Vytvoril jsem jednoduche makro, pripojuji je na konci mailu, i s prikladem.
Misto \chapter napisete \kapitolka.  Pokud jste pouzil nejake
	\chapter*[...]{nazev}
musite si makro trochu pozmenit.

> Modifikace balíèku mi nedìlá problémy, ale sna¾ím se nalézt
> nìjaké lep¹í øe¹ení.

Pokud mate na mysli odpoved ve stylu "napiste \thisopenright a ono to bude
fungovat," tedy neco, co jiz autori LaTeXu predem pripravili, tak ja o nicem
nevim.  Ale to nic neznamena, takoveto znalosti ja nemam.

Pokud jste mel na mysli lepsi reseni, nez udelat soubor chapter1.cls
a v nem makro \chapterX, tak si myslim, ze muj pristup je celkem dobry.

Trida book ma volbu (option) "openright," ktera meni toto chovani, ovsem
pro celou knihu.  To se zajistuje pomoci nastaveni \if at openright.
A ja delam prave to, ze toto nastaveni docasne menim.
Takze moje makro zavisi na jmene toho interniho makra (\if at openright) a na
tom, ze \chapter pouzije jeho momentalni hodnotu.

> dìkuji za v¹echny odpovìdi, ©tìpán Pelc

Bylo mi potesenim,
	Stepan Kasal

\documentclass{book}
\newcommand\kapitolka[1]{
        \par{\csname at openrightfalse\endcsname
        \chapter{#1}}}
\begin{document}
\chapter{raz} xc
\kapitolka{Nadpis kapitoly}