TeX, LaTeX, XML a komplikace s tim spojene

cslatex at seznam.cz cslatex at seznam.cz
Fri Jan 25 17:17:35 CET 2002

Ale to neni pravda. http://www.kosek.cz mam proctene krizem krazem a XML pro
kazdeho od Jiriho Koska taky. Asi jste spatne pochopil, na co se ptam. Psat
XML je celkem jednoduche, XSL je uz horsi (oproti jednoduchemu CSS2), ale
porad to jde. Jenze delat si sam XLink, XPath, XSLT, XSL FO, XPointer, DTD a
dalsi
silenosti je proste neunosne pro jednoho cloveka, kdyz musi rychle
produkovat clanky. Mate snad nekdo jiny nazor >>> ze s XML a XSL si
vystacim, rad si poslechnu prakticke rady ??? A musim tam rovnez psat hodne
matematickych a chemickych vzorcu !!! Navic XML ma podle me porad velice
spatnou podporu prohlizecu - jak MSIE 6.0, tak i Mozilla; nebo se mylim ?

Asi mi malinko unikl ten DocBook. To je univerzalni DTD pro XML ? Polozim
Vam tu jednu otazku ? Jde psat tedy v XML to co v LaTeXu se srovnatelnou
namahou, narocnosti na cas (psat rychle a efektivne), produktivitou a
kvalitou vystupu ? [Me se LaTeX docela zalibil a nemohu se porad ucit nove a
nove veci. Jenze pokud XML strci LaTeX do kapsy, k cemu by LaTeX potom byl ?
To bych asi nevahal a plne se preorientoval na XML.]

Omlouvam se, ale na internetu zasadne neudavam pravou totoznost, protoze se
bojim. Pokud by si nekdo opravdu pral moji identitu znat a mel k tomu padny
duvod, mohl bych z anonymity vystoupit - napriklad z ucty k panu Petru
Olsakovi.

Jenze clenstvi v CSTUGu stoji penize, kterych nemam nazbyt :(. Je to neco
pres 1000,- Kc za rok. S TeXem a LaTeXem to myslim vazne tak, ze rozsahlejsi
dokumenty je skoda psat v necem jinem (napriklad wordu). Jaka je prosim
internetova adresa Zpravodaje ?

Sice mam Linux i Win, ale na net chodim zatim pouze z Win. Proto ISO-8859-2
nemohu nastavit. Bez diakritiky to snad staci.

Nekdo tu hovoril, ze TeX je jednodussi nez LaTeX. Ja jsem se zase dozvedel,
ze LaTeX je takovou nadstavbou TeXu, aby byl TeX pristupny i autorum svych
clanku. Jinymy slovy, ze TeX je moc slozity na to, aby se psaly texty rovnou
v nem. Existuje tedy neco TeXoveho jeste jednodussiho nez LaTeX ??? Mohli
byste mi dat prosim URL ???

Dekuji cslatex at seznam.cz - nickname

PS: Zajimave je, ze i Jiri Kosek pise svoje knihy v LaTeXu, znamena to neco
? Proc je tedy nepise v XML ???