\deffootnote

Stepan Kasal kasal at matsrv.math.cas.cz
Thu Jan 3 10:16:21 CET 2002

On Thu, 27 Dec 2001, Matej Cepl <ceplma00 at yahoo.com> wrote:
> makra \deffootnote

Ahoj Mateji,
	s pomoci babelfish.altavista.com jsem to trochu prelouskal:
\deffootnote[a0]{a}{p}{makro}

a -- urcuje odsazeni vsech radek odstavce od leveho okraje.

a0 -- urcuje odsazeni prvniho radku od leveho okraje (znacka je vystrcena
doleva, ta se nepocita), neni-li zadano, je prvni radek odsazen stejne
jako dalsi.

p -- pouzije se pouze v pripade, kdy ma \footnote vice odstavcu; nejspis je
to hodnota leveho odsazeni prvniho radku dalsiho odstavce.

makro -- jedna se o kod, ktery ma za ukol vysadit znacku poznamky.

Pokud chces predefinovat pouze "makro," muzes pouzit formu:
	\deffootnotemark {makro}

defaultni nastaveni:
	\deffootnote[1em]{1.5em}{1em}
	{\textsuperscript{\normalfont\thefootnotemark}}

Jeste vysvetluji co dela \textsuperscript a \normalfont, ale to asi chapes.

Priklad: pokud chces, aby vsechny radky poznamky, vcetne novych odstavcu,
mely stejne odsazeni a aby znacka nebyla k teto linii prilepena zleva, ale
odsazena o jednu malou mezeru a vysazena normalne velkym fontem, muzes pouzit:
	\deffootnote{1em}{1em}{\thefootnotemark\ }

Jeste se tam vedou nejake celkem trivialni diskuse o tom, ze kdyz to
predefinujes az po vyjeti titulni strany, ze uz to neovlivni sazbu poznamek
k nadpisu ;-)

Muj "preklad" nejspis neni spravne, ale pokud provedes prislusne experimenty,
mel bys byt schopen sam si muj hruby vyklad opravit.
Vyskytnou-li se problemy, napis a ja juknu do zdrojaku zminenych maker.

Mej se letos pekne,
	Stepan