NewRe: Jak na text v matematickem textu (maybe longer)

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Thu Feb 21 10:30:01 CET 2002

On Wed, 20 Feb 2002, Petr Olsak wrote:

> Ta definice \long\def\mbox#1{\leavevmode\hbox{#1}} me teda docela
> prekvapila. Je videt, ze jsem neprostoural vsechna zakouti LaTeXu a ze ho
> zas tolik neznam. Ocekaval jsem mnohem inteligentnejsi definici:
>
> \def\mbox{\leavevmode\hbox}
>
> aby bylo mozne psat neco jako \mbox to{cosi}, \mbox spread{cosi}.
> Asi jsem tvurce LaTeXu ponekud precenil :-).
>
> Petr Olsak

Mne docela dost vadi i \long\def, protoze do horizontalniho boxu prece
nedavam nekolik odstavcu. Jinak na cviceni s boxy ma LaTeX \makebox a
\raisebox, cimz se skryji primitivy pred koncovym uzivatelem. Ale, jak
jsem psal ve svych clancich, LaTeX ma mn oho uzitecnych preddefinovanych
maker, ktera lze snadno a rychle modifikovat, kdyz clovek vi, kam sahnout.
A kdyz chce nekam sahnout, pak je skoro nezbytne znat plain, protoze ciste
LaTeXovske konstrukce jsou nekdy dost tezkopadne a omezujici. Nevidim
duvod, proc bych v LaTeXu mel psat \mbox to{cosi}, kdyz mi funguje \hbox.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/