OT: Re: NewRe: Jak na text v matematickem textu (maybe longer)

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Wed Feb 20 10:17:04 CET 2002

On Tue, 19 Feb 2002, Petr Novák wrote:

> [...]
> pomocí nich usnadňoval i práci jinou. Proto se ptám v čem a co se učit. Taky
> musím brát v potaz, že když mám odevzdat nějakou práci do týdne, že se
> nebudu dva týdny učit, v čem to napsat. Potřebuji se učit efektivně, učit se
> při psaní práce a ne tak, abych psal co řádek to jeden den nebo abych
> nemusel později dělat změny v dokumentu, protože se jazyk změnil nebo
> postupovat metodou pokus omyl. Ještě jsem nevystihl vše zcela přesně,
> kritika si vždycky něco najde, ale už se z toho snad nechá vycíti duch věci.

Ta rychlost je docela zavazny problem. Nekdy, protoze potrebuji vysledek
velmi rychle, udelam i prohresky proti dobremu stylu psani, protoze
nakonec ten zdrojak nikdo neuvidi, ale nesmi to byt poznat na vysledku.

XML je dobry nastroj, ale jeho ovladnuti potrebuje cas. Samotny DocBook
neumi matematiku, ale muzete si jako jmenny prostor pridat MathML. Jenze
naucit se DocBook a MathML zabere nejaky cas. A psat slozite matematicke
vzorce primo v MathML (bez editoru, ktery podporuje MathML vizualne) je
skoro projev masochismu. Jestli mate mit dokument jen v tistene podobe
nebo maximalne jeste PDF a znate alespon zaklady LaTeXu, pak prozatim
radeji na XML zapomente.

XML neni jen DocBook a neni to jen format, musite znat i nejake nastroje.
Urcite stoji za nauceni. Sam ted pracuji na 2 projektech, kde jsem zvolil
XML (s vlastnim DTD), a urcite jsem zvolil dobre, uz mi to usetrilo
spoustu prace. Ted zacina treti projekt, kde znovu pouziju XML. Ted uz se
mi investice do studia XML zvolna zacina vracet.

> Petr - ten email si tedy brzy změním až budu mít volněji
>
> PS: Pokud vám to nevadí, mě tykejte. Jsem obyčejnej člověk; možná
> neobyčejně.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/